איתמר פנץ
איתמר פנץ

פנץ איתמר

שותף מייסד ובעלים

איתמר פנץ ושות', משרד עורכי דין
מקרקעין ועסקאות מורכבות בדגש על התחדשות עירונית
שנת לידה: 1979
דוא"ל: itamar@itamar-law.com
תפקיד: שותף מייסד ובעלים
תפקידים קודמים: גולדפרב זליגמן ושות' (מח' מקרקעין)
ותק בתפקיד: 9 שנים
תפקידים בגופים ציבוריים: בהווה: יועמ"ש סיעה בהסתדרות הכללית החדשה; ייצוג חברת חלמיש לתחום ההתחדשות העירונית (בבעלות משותפת של עיריית תל אביב ומדינת ישראל). בעבר: מנהל ענף במשרד ראש הממשלה (משרת אמון תחת רוה"מ אריאל שרון ז"ל); חבר ועדת הבדיקה של הקבינט הכלכלי חברתי לבחינת הפגיעה הכלכלית של העסקים עקב מלחמת לבנון השניה; יועץ פרלמנטרי.
השכלה: .LL.B (משפטים) ו-.B.A (מנהל עסקים), המרכז הבינתחומי הרצליה (2008); LL.M. Executive במשפטים בשיתוף עם לשכת המסחר הבינלאומית פריז (ICC) (2013).
חבר בארגונים: חבר הנהלה ומזכיר מועדון רוטרי תל אביב (ROTARY INTERNATIONAL TLV); עמותת הידידים מכבי שירותי בריאות; חבר הפורום הישראלי למנהיגות.
שפות: עברית, אנגלית.
דרגה צבאית: צנחנים בסדיר. אקס' מ"פ . רב סרן (במיל')

מהו המהלך המשמעותי שהובלת לאחרונה?
השוק ושכלול תנאי השוק בתחום שלנו תמיד מעניין אותנו ואנחנו משתדלים להיות מעורבים בתהליכים ובסיוע בחקיקה ורגולציה בתחום.
למשל, גיבוש אנשי מקצוע הובלת רפורמה במס בקשר עם מיסוי פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בכל הקשור לחברות משכנות ממשלתיות ו/או עירוניות.  

מהן החזקות המשמעותיות של החברה בעינייך?
פעילות המשרד מתאפיינת במעורבות בכלל פוזיציות של שוק המקרקעין וההתחדשות העירונית ומקנים לנו ראייה הוליסטית; באקדמיה, מעורבות במגזר הציבורי בתחום החקיקה והרגולציה, ייצוג מוסדיים/מדינה/עירייה (בקשר עם חברות משכנות), ייצוג בעלי קרקע/דיירים וכן ייצוג יזמים; לאור היקף ואופי הפעילות המשרד ניחן בראיה מתכללת (הוליסטית) רחבה וייחודית שכמעט ולא קיימת במקומות אחרים בשוק. זה בהחלט אחד מיתרונות היחסיים שלנו בשוק.
יתרון יחסי נוסף, המשרד הינו משרד בוטיק שיודע להנגיש שירות משפטי טוב ואיכותי לפי מידת הלקוח ולפי צרכיו הייחודיים. "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". שירות שירות שירות.
תמיד צריך לזכור, עורך דין הוא משרת אמון. כלומר, אנחנו פועלים לפי תפישה שאדם/לקוח מחפש בעורך הדין שלו איש מקצוע עם הבנה עמוקה וחדות מחשבה שהוא גם דמות עגולה שניתן להתלות בה ובעצותיה הטובות. מי שרואה בעצמו טכנוקרט חוטא למקצוע ולעצמו. התפישה הזאת עומדת בבסיס האמונה המקצועית שלנו ואנחנו משתדלים להיות כאלה בעבור לקוחותינו.

מהם המהלכים המרכזיים שנעשו לאחרונה ויובילו להתחזקות החברה בשנים הקרובות?
המעורבות שלנו בפעילות המוסדית חושפת אותנו לקהל לקוחות חדשים, יחד עם זאת, תפקידנו לתת את השירות הטוב ביותר והאיכותי ביותר בתוך קבועי זמן קצרים ביותר. לקוחות יודעים לזהות את הדברים כשהם באים איתנו במגע (לעיתים מהעבר השני של המתרס). מוניטין שנבנה תחת עבודה קשה וג'נטלמניות הוא האסטרטגיה העסקית הטובה ביותר.

מהם האתגרים המרכזיים של החברה בשנים הקרובות?
להיות גורם מוביל בתחום המקרקעין וההתחדשות העירונית תוך שמירה על איכות שירות בלתי מתפשרת ושמירה על ערכי המקצוע. בתוך כל זה, חשוב שנדע גם לשמר מתח רווחים בתוך עולם אי ודאות שכה מאפיין את תחום העיסוק של המשרד.

מהן המלצותיך למנהל בתחילת דרכו?
ישנו תנאי אפריורי לניהול נכון וטוב - סט ערכים וגישה מגובשים. מנקודת מוצא זאת קל מאוד לגבש אופק ותכניות ארוכות שנים למשרד, כמו גם פתרונות נקודתיים למשברים.

מה חשוב לזכור גם בזמנים קשים?
זמנים קשים הם הכרח המציאות עם הסתברות גבוהה להתרחש. הבסיס להתמודדות מיטבית עם פתרון משבר ינבע מתוך התמדה, אמונה בצדקת הדרך ובחירת דרכי פעולה קונקרטיים לפתרון לפי מצפן הערכים שלך.