יינות ביתן

רשת קמעונאות מזון

יינות ביתן
אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 1995
תחום: רשת קמעונאות מזון
כתובת: שד' נים 2, קניון עזריאלי ראשונים, ראשון לציון
טלפון: 08-9199999
פקס: 08-9199995
דוא"ל: yenotbitan@ybitan.co.il
אתר החברה: http://www.ybitan.co.il
Facebook: לחץ לצפייה
אייקון הנהלה

מנהלים

  • נחום ביתן, יינות ביתן

    נחום ביתן

    מנכ"ל

    יינות ביתן

  • נורית ביתן, יינות ביתן

    נורית ביתן

    מנכ"ל משותף

    יינות ביתן

אייקון אודות

אודות יינות ביתן

קבוצת יינות ביתן, הינה קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל המונה כ-180 סניפים ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת. הקבוצה מפעילה שלושה פורמטים שונים של חנויות "יינות ביתן", "מגה בעיר" ו"שוק מהדרין" לקהל החרדי. השילוב של נוכחות עירונית, חנויות דיסקאונט בשילוב מערכת דיגיטלית ושותפויות אסטרטגיות מאפשר לקבוצה להציע ללקוחותיה מוצרים טריים ואיכותיים בכל עת, בכל מקום ולכלל האוכלוסייה. חנויות הרשת משתרעות על שטח מסחרי נטו של כ-250 אלף מ"ר. ומונה כ 9,000 עובדים.
הקבוצה שמה דגש על איכות וטריות המוצרים בסטנדרטים גבוהים ללא פשרות תוך הקפדה יתרה על נושא הכשרות ,לצד מחירים הוגנים לציבור הרחב ומתן שירות אדיב.
החברה הוקמה בשנת 1995 על ידי נחום ונורית ביתן, שהחליטו ללכת בעקבות חלומם הפרטי ולהפוך את חנות היינות הקטנה שבבעלותם (מכאן גם השם) לרשת משגשגת ומתפתחת. ערך המשפחתיות והיחס החם של נחום ונורית עד היום ממשיך לחלחל בכל רובדי החברה והפך לנכס אסטרטגי בפיתוחה של הרשת. במהלך 2016 רכשה יינות ביתן את רשת מגה בעיר. עם השלמת העסקה, הפכה יינות ביתן לרשת הקמעונאית השנייה בגדולה בארץ. בהמשך, השיקה הקבוצה רשת חרדית חדשה "שוק מהדרין" מתוך מטרה לתת מענה כולל לכל קהלי היעד המרכיבים את האוכלוסייה הישראלית.

מטרות ויעדי החברה

קבוצת יינות בית מחויבת לספק מוצרים טריים תוך קביעת הסטנדרטים הגבוהים ביותר באיכות המוצרים והשירותים המותאמים לצרכיהם השונים ואורחות חייהם של לקוחותיה . הרשת שמה דגש על הדגיות, הקצביות, הפירות וירקות תוך מטרה להעשיר את חייהם של הלקוחות על ידי הבאת מזון איכותי וטרי לשולחן המטבח.
ניתן למצוא בסניפים השונים מגוון רחב של מוצרים כולל מוצרי דגי ים ובריכה טריים ובשר טרי.  על מנת להבטיח בטיחות ואיכות מוצר בכל קצביה/דגיה פועל צוות המפקח על פעילות המחלקה והמוצרים, כך שכל מוצר נבדק בקפידה מבחינת טיב הטריות בנוסף לפיקוח וטרינרי. רשת יינות ביתן הינה מהמובילות בארץ בתחום הדגים הטריים הן במגוון והן בהיקפי המכירה.
במחלקות הפירות והירקות חברה הקבוצה בשנה האחרונה לביכורי שדה בשיתוף פעולה אסטרטגי על מנת להבטיח זמינות ואיכות גבוהה של תוצרת חקלאית תוך בדיקה ובחירה קפדנית של הירקות והפירות טרם הגעתם לסניפים, באופן המבטיח שהמוצרים המובחרים ביותר יגיעו לחנויות הרשת ולצרכנים.
רשת יינות ביתן אינה שוקטת על שמריה וממשיכה להתפתח במגוון תחומים:

מועדוני לקוחות ותווי קנייה - מועדון הלקוחות 365Family  בשיתוף עם חברת ויזה כאל ומועדון 365 המועדון המשותף מונה כיום 310 אלף חברים ומעניק את סט הטבות רחב.
בשנת 2018 ביתן פיננסים, מקבוצת יינות ביתן, השיקה יחד עם ישראכרט כרטיס מועדון לקוחות חדש Daily+: כרטיס אשראי חוץ בנקאי אשר כל רכישה בו בכל בית עסק מזכה את הלקוחות בהחזר כספי.  המועדון הוא עצמאי ופועל במקביל למועדוני הלקוחות של מגה ושל יינות ביתן.
בשנת 2019 קבוצת יינות ביתן שדרגה והרחיבה את תו פלוס במסגרתו החל מתחילת מרץ 2019 ניתן לממש את תווי "תו פלוס" של קבוצת יינות ביתן גם בסניפי סופר-פארם. תו פלוס הינו התו היחיד שניתן למימוש גם ברשת מזון מובילה ,כל סניפי יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין, גם ברשת הפארם המובילה בישראל וגם עוד עשרות רשתות ועסקים נוספים בתחומי האופנה, ספורט, פנאי, נופש ועוד ונותן את הפתרון הרחב והמגוון ביותר ללקוחות עם עולם שלם לשל אפשרויות מימוש להנאתו של מחזיק התו. לצד התו המסורתי, כרטיס, השיקה הקבוצה גם תו דיגיטלי שזמין לרכישה ישירות למכשיר הנייד של המזמין

פיתוח תחום ה-Non Food
בשנת 2018 קבוצת יינות ביתן התרחבה בתחום הנון פוד והשיקה את המותג הפרטי Magnus - סדרת כלי בישול, אפייה ואביזרי עזר למטבח אשר נמכרים בבלעדיות ביינות ביתן ומגה בעיר. הקטגוריה צפויה להוות כ-%5 מכלל מכירות הרשת ומונה כ-350 פריטים בהם: סירים, מחבתות, תבניות, כלי אפיה, סכיני שף, אביזרי עזר ועוד.
המוצרים בסדרת Magnus מיוצרים תחת סטנדרטים איכותיים ומחמירים ביותר, ובעלת תו תקן אירופאי וישראלי וכוללים מגוון חידושים לבישול ואפייה נוחים יותר במטבח. המוצרים יימכרו בסניפי יינות ביתן ומגה בעיר במחירים זהים.

מסתכלים לעתיד

שיפור ושדרוג סניפים - הקבוצה פועלת בשנים האחרונות לשדרוג הסניפים של הרשת בכל הפורמטים בהם היא פעילה ובכלל זאת ביצעה בשנים האחרונות הסבות של סניפי מגה לסניפי יינות ביתן כך שיתאימו לקהל הצרכנים וישפרו את הצעת הערך. עד כה הוסבו סניפים בקניון מלחה, קניון איילון, מבשרת, אילת, שדרות, אריאל, מודיעין ועוד ובכוונת הקבוצה להמשיך להתאים את פריסת הסניפים שלה לדרישות הצרכנים ולביקוש.
בנוסף, הקבוצה מטמיעה טכנולוגיות חדשניות ברצפת המכירה ובערוץ האונליין לשיפור השירות והחוויה הצרכנית. הקבוצה התקינה בשנה האחרונה כ-100 קופות עצמאיות בסניפים ובכוונתה להאיץ את המהלך בשנתיים הקרובות להתקין עוד כ-500 קופות עצמאיות לרווחת הצרכנים וזאת במקביל לבחינת והטעמה של טכנולוגיות נוספות הן בסניפים והן בערוצי המכירה האחרים של הקבוצה.

השקת מרכז לוגיסטי חדשני - המרכז החדש שיוקם באשדוד צפוי להיפתח ב-2020. גודלו 13,000 מ"ר על שטח קרקע של כ– 24 דונם ויינות ביתן החזקות תהיה השוכרת הבלעדית במקום. המרכז ישמש כשטח אחסנה של כלל המוצרים בקטגוריית המצוננים והקפואים של הרשת וממנו תיערך הפצה לכלל הסניפים ברשת. בניית המרכז הלוגיסטי החדש של יינות ביתן הוא חלק מתהליך אסטרטגי שמבצעת החברה בשנה האחרונה להתרחבות וביסוס התשתיות הקיימות שלה במטרה לשפר את השירות והצמיחה של הקבוצה. העסקה החדשה תחליף את השותפות הנוכחית שהייתה עד כה ליינות ביתן עם לוגיסטימן והסתיימה לאחרונה.
במקביל, הקבוצה פועלת להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות של ספקים דרך המרלו”ג – היקף מכר של מיליארד ₪ בשנה תוך כדי שיפור תהליכים, הטמעת מנגנון לניהול המלאי והפחתת רמות המלאי.

ביתן עסקים - בשנה האחרונה הוקמה פעילות חדשה של ביתן עסקים, מערך מכירות ושירות יעודי הפונה לקהל העסקי (B2B) במגוון רחב של אירגונים וחברות עם הצעת ערך מותאמת של אספקה מזון וציוד נלווה לבית העסק לרווחת העובדים וזאת לצד פעילות תווי הקנייה של הקבוצה.

מדיניות הדלת הפתוחה

חברת יינות ביתן מנהיגה מדיניות של דלת פתוחה עבור עובדים ולקוחות כאחד. פרט להיותה קשובה לרחשי ליבם של לקוחותיה, החברה קשובה גם לצורכי עובדיה, במטרה להבטיח שאלה יגיעו לעבודה מאושרים ומסופקים. קשרי חברת יינות ביתן עם הספקים שלה מבוססים על אמון ותקשורת פתוחה, לתועלת שני הצדדים.

מחויבות לעובדים

הרשת פועלת ליצירת תנאי עבודה נאותים לעובדיה, אשר מרביתם הינם עובדי החברה. כמו כן מקפידה החברה לקיים השתלמויות ופעילויות תרבות מגוונות לרווחת העובדים.

מחויבות לקהילה

כחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם של בעלי הרשת עומד הצורך לחזק את הקשר עם הקהילה ובמיוחד במקומות בהם ממוקמים סניפי הרשת. מדי שנה תורמת החברה סכומים ניכרים לטובת פעילויות לנזקקים ולעמותות שונות ואף מסייעת לעמותות המספקות סלי מזון לנצרכים. הרשת מחלקת מדי יום מאות כריכים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. כמו כן, החל משנת 2010 החלה החברה בהעסקת עשרות עובדים בעלי מוגבלויות כעובדים מן השורה ברחבי הרשת. הפרויקט נעשה בשיתוף עם המרכז הישראלי לתעסוקה, בתיאום עם משרד הכלכלה.

פעילויות בתחום הנדל"ן

מנהלת פעילות גם בתחום הנדל"ן באמצעות חברת ב. ביתן נכסים (2001) בע"מ, חברת השקעות בנדל"ן, שבבעלותה נכסים מסחריים להשכרה בכל חלקי הארץ.

בנוסף אולי יעניין אותך

  • טנגו מזונות

    לפני מספר ימים היועמ"ש מנדלבליט הגיש את חוות דעתו לבית המשפט העליון בה קבע כי אין להחיל את הלכת השיוויון במזונות באופן רטרואקטיבי אלא במבחן המחמיר שהיה נהוג קודם, דהיינו שינוי נסיבות מהותי. הנימוקים שלו הם: העומס שצפוי בבתי המשפט בשל תביעות הפחתת מזונות ואי היציבות שתיגרם למשפחות שכבר סיימו את תהליך הגירושין וייאלצו להיכנס שוב לתהליך משפטי. חוות הדעת של מנדלבליט במקרה הזה שגויה ביסודה ולוקחת אותנו שני צעדים אחורה

    טנגו מזונות

  • עצה של מאה מיליארד דולר: היועץ האסטרטגי הטוב ביותר לחברה שלכם נמצא מתחת לאף

    עצה של מאה מיליארד דולר: היועץ האסטרטגי הטוב ביותר לחברה שלכם נמצא מתחת לאף

  • איך בודקים נזילות במה שלא נזיל?

    איך בודקים נזילות במה שלא נזיל?

  • הפתרון לקיפאון הדיור: השבת קרקעות חקלאיות

    הפתרון לקיפאון הדיור: השבת קרקעות חקלאיות