מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

ניהול, תכנון וביצוע פרוייקטים של תשתיות ובניה למען פיתוחה של העיר ירושלים

מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ
אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 1986
תחום: ניהול, תכנון וביצוע פרוייקטים של תשתיות ובניה למען פיתוחה של העיר ירושלים
כתובת: כיכר ספרא 2, ת"ד 1258, ירושלים 9414109
טלפון: 02-6297616
פקס: 02-6297539
אתר החברה: http://www.moriah.co.il
אייקון הנהלה

מנהלים

  • משה ליאון, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    משה ליאון

    יו"ר הדירקטוריון

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

  • יואל אבן, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    יואל אבן

    מ"מ מנכ"ל

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    לפרופיל המלא

    יואל אבן
  • נגה שומר, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    נגה שומר

    סמנכ"לית כספים

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

  • אבנר מרקוביץ, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    אבנר מרקוביץ

    סמנכ"ל תשתיות

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

  • מירב פיצ'וטו, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    מירב פיצ'וטו

    מנהלת יחידת מטה EPMO

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

  • מאיה  עמנואל תור, מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

    מאיה עמנואל תור

    ראש חטיבת בינוי אורבני

    מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

אייקון אודות

אודות מוריה - חברה לפיתוח ירושלים בע"מ

חברת

חברת מוריה – חברה לפיתוח ירושלים – משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ונמנית על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי.
מוריה, הינה חברת בת עירונית, המופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבור מרכזיים בעיר. בנוסף משמשת מוריה כזרוע ביצוע הן של רשות מקרקעי ישראל בפיתוח שכונות חדשות והן של הרשות לפיתוח ירושלים וחברת עדן, בקידום הפרויקטים במרכזים העירוניים. חזון החברה הינו להוות גוף מוביל ובר קיימא בקידום תכנון וביצוע של פרויקטי תשתית מורכבים וגדולים בירושלים. כמו כן משמשת מוריה כחברה כלכלית, ובמסגרת זו מבצעת פרויקטים כלכליים עבור עיריית ירושלים ולרווחת תושביה. בפרויקטים אלו מביאה מוריה לידי ביטוי את יכולותיה לגבש תכניות עסקיות רווחיות ולהעמיד מימון חיצוני במקומות בהם נדרש מימון.
היקף פעילותה של חברת מוריה צפוי לעמוד בשנה זו על 1.2 מיליארד ₪ עם ניהולם של למעלה מ-350 פרויקטים בירושלים.
יו"ר דירקטוריון חברת מוריה הוא ראש העיר ירושלים משה ליאון ובראש החברה עומד מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג'. יואל אבן ולצדו סמנכ"לית הכספים נגה שומר, סמנכ"ל התשתיות אבנר מרקוביץ', מירב פיצ'וטו מנהלת יחידת מטה PMO, ומאיה עמנואל תור, ראש חטיבת בינוי אורבני.

בין הפרויקטים המרכזיים של חברת מוריה

פרויקט הכניסה לעיר - פרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות. מדובר במגה פרויקט, בשיתוף חברת עדן, הכולל פיתוח והקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שיהפוך בשנים הקרובות לרובע עסקים מהבולטים בארץ בהשקעה של 1.4 מיליארד ₪, בשטח של כ-211 דונם, הגדול פי חמישה ממגדלי עזריאלי. רובע העסקים החדש יוסיף 50,000 אלף מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. במסגרת הפרויקט, מבצעת מוריה את הכרייה של החניון תת קרקעי וכן את ההפרדה המפלסית מתחת לרחוב שז"ר.

עבודות התשתית והפיתוח של הרכבת הקלה - מוריה, בשיתוף תכנית אב לתחבורה ירושלים מנהלות ומקדמות את העבודות הציבוריות שעל בסיסם ינועו הקווים הבאים של הרכבת הקלה בירושלים, העתידים להיפתח בשנים הקרובות לצד הארכת הקו הקיים. העבודות כוללות, את המשך הארכת הקו האדום (הקו הקיים) לשכונת נווה יעקב בצפון ועד למגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם בדרום. כמו-כן, מבצעת מוריה את הקו הירוק שיתחיל באוניברסיטה בהר הצופים ויסתיים בשכונת גילה באורך של כ-19 קילומטרים. בנוסף מקדמת החברה את תחילת עבודות הביצוע של הקו הכחול. הקו הכחול שאורכו הינו 23 ק"מ, יתחיל בשכונת רמות, ימשיך אל דרך חברון-תיאטרון החאן ויסתיים בשכונת גילה. שלוחה נוספת של הקו תצא ממלחה דרך קריית הספורט ושכונת הקטמונים.

פרויקט מחלף סחרוב – הפרויקט, שיביא להקלה משמעותית על עומסי התנועה בכניסה והיציאה לירושלים, כולל את הרחבת כביש הכניסה הראשית לעיר והפרדה מפלסית בצומת סחרוב. בנוסף, במסגרת הפרויקט יוקם נת"צ דו כיווני ממזרח למערב וממערב למזרח עם הפרדה פיזית לעידוד התחבורה הציבורית והסדרת נתיבי התנועה.

פרויקט הגבעה הצרפתית - פרויקט הכולל יצירת הפרדה מפלסית בצומת הגבעה הצרפתית. ההפרדה תתבצע באמצעות מערך מנהרות שחוצות את הצומת הן מזרח מערב והן צפון מערב.

הכפלת כביש 60 (כביש המנהרות) - פיתוח שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים. חברת מוריה מבצעת את פרויקט הכפלת כביש המנהרות כביש 60 בהשקעה של מיליארד ₪. פרויקט הכפלת כביש המנהרות, שאורכו כ-12 ק"מ, יכלול 2 מנהרות נוספות למנהרות הקיימות, הרחבת הנתיבים הקיימים וכן גשר חדש.

הכביש האמריקאי - הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר במזרח ירושלים מאז איחוד העיר, הכולל כביש אורכי מרכזי שיחבר בין השכונות במזרח העיר מצפון לדרום ומדרום לצפון. הכביש יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה (בדרך חברון ובדרך בית לחם) ויגדיל את הנגישות לשכונות במזרח ירושלים. פרויקט הכביש האמריקאי הינו חלק ממכלול ההשקעות הנרחבות של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה במזרח העיר וזאת בנוסף לתכנית החומש שבמסגרתה משקיע העירייה כ-50 מיליון ₪ בפרויקטים בשכונות במזרח העיר. הכביש האמריקאי מתווסף לשורת פרויקטים תחבורתיים במזרח ירושלים כדוגמת פרויקט דרך בית חנינה, כביש צור באחר, כביש ראס אל עמוד, טבעת עיסאוויה ועוד.

פיתוח אורבאני חסר תקדים ברחבי ירושלים – פיתוח שכונות (פיתוח כל התשתיות הציבוריות) בשכונות כדוגמת מורדות ארנונה, הקמת מאות גני משחקים חדשים נוספים במערב ובמזרח העיר, הקמת הספורטק החדש בשכונת גילה, שבילי אופנים, מקוואות ועוד.

בנייה מאסיבית של מבני חינוך ומעונות יום - חברת מוריה אחראית גם על הקמת מבני חינוך ותשתיות חינוך בירושלים(להשלמת הפערים של כיתות לימוד ומבני חינוך בעיר: הקמת בתי ספר וגני ילדים חדשים וכן בניית כיתות לימוד נוספות במערב ובמזרח העיר, הקמת אשכולות גנים-12 כיתות גן הממוקמות בבניין אחד, פיתוח עירובי שימושין - מתחם אחד הכולל גני ילדים, מעונות יום, מתנ"ס, רווחה וכדומה.

פיתוח תחום האנרגיה הסולרית - עד כה הוקמו על ידי החברה כ-300 מתקנים על מבנים ציבוריים, שנועדו ליצירת אנרגיה מתחדשת ונקייה ברחבי ירושלים. מוריה אף הקימה את הפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל להתקנת מערכת סולארית באצטדיון כדורגל, אצטדיון טדי בירושלים.

מ"מ מנכ"ל חברת מוריה, אינג' יואל אבן: "חברת מוריה בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ממשיכה את הפיתוח האדיר של התשתיות בירושלים תוך הגדלת היקפי הביצוע ברחבי העיר. חברת מוריה חרתה על דגלה לקדם את כלל הפרויקטים תוך שמירה על איכות הביצוע ועמידה בתקציב ובלוחות הזמנים שנקבעו החל משלב התכנון ועד לסיומם. תכנית העבודה שלנו לשנה הנוכחית כוללת בין היתר פיתוח תשתיות התחבורה בכניסות לירושלים עם פרויקטים גדולים כמו "הכניסה לעיר", פרויקט הגבעה הצרפתית ומחלף סחרוב בכניסה הראשית לירושלים והתחלת העבודות בכביש המנהרות בכניסה הדרומית. כמו – כן נקדם את ביצועם של פרויקטי תשתיות לתחבורה הציבורית עם דגש על עבודות הביצוע של קווי הרכבת הקלה וזאת לצד בנייה מואצת של כיתות הלימוד ומבני חינוך ופיתוח התשתיות האורבניות במערב ובמזרח העיר".

בנוסף אולי יעניין אותך