נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית ופיתוח מסילות רכבת בישראל

אייקון פרופיל

פרופיל חברה

שנת הקמה: 1921
תחום: חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית ופיתוח מסילות רכבת בישראל
כתובת: רח' אריאל שרון 3, ת.ד. 1021, אור יהודה 6050001
מרכז לאומי לניהול תנועה 2120*
טלפון: 03-7355444
פקס: 03-6345890
אתר החברה: www.iroads.co.il
אייקון הנהלה

מנהלים

  • יגאל עמדי

    יגאל עמדי

    יו"ר הדירקטוריון

    נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

  • ניסים פרץ

    ניסים פרץ

    מנכ"ל

    נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

מנהלים בכירים

    דניאל רוד סמנכ"ל הנדסה ופיתוח
    ארז סיקסיק סמנכ"ל תפעול ואחזקה
    אמיר סיטבון סמנכ"ל PPP
    דורון כתיב סמנכ"ל חוזים והתקשרויות
    אלעד אלוני מ"מ סמנכ"ל כספים
    צחי גורה סמנכ"ל תשתיות רכבת
    עדי גמליאל סמנכ"ל חדשנות, אסטרטגיה ו-ESG
    זאב שרוני מנהל אגף דוברות, הסברה וקשרי קהילה
    ומ"מ יחידות מטה מנכ"ל
    מקסים ניסים בוסקילה מבקר פנים
    עינב אלפסי מ"מ יועמ"ש
אייקון אודות

אודות נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה בע"מ

חזון החברה: נתיבי ישראל היא חברת תשתיות מובילה ופורצת דרך לתחבורה חכמה. החברה היא מנוע צמיחה כלכלי וחברתי להגדלת הפריון ואיכות החיים, והיא מאפשרת ניידות גאוגרפית־תעסוקתית זמינה ובטוחה לכלל הציבור בישראל הן בפריפריה הן במרכז.

נתיבי ישראל היא חברה לאומית ממשלתית, הנהלת החברה מחויבת להתנהלות ערכית לפי נורמות אחריות תאגידית הן בפעילותה והן בהתנהלותה מול מחזיקי העניין. כמו כן החברה פועלת מתוך ראייה של סביבת חיים בת-קיימה מתקדמת. ואכן, הערכים המוגדרים בקוד האתי של החברה משרטטים את דרך ההתנהגות הראויה של עובדיה ומנהליה בפעילותם יום־יום ובתהליכי קבלת החלטות.

משתמשי הדרך הם חלק חשוב ממכלול מחזיקי העניין של החברה. החברה מחויבת לשירות אדיב, מקצועי ויעיל, והיא אחראית לרשת כבישים ורכבות בטוחה ויעילה, לניהול עומסים, לשיתופי פעולה להגברת הבטיחות בדרכים, לטיפול במוקדי סיכון ולהצלת חיי אדם. לשם כך החברה מפעילה ניידות שירות – נהגים במצוקה הזקוקים לסיוע ראשוני יכולים לפנות בשיחה טלפונית למרכז לניהול תנועה לאומי 2120*, ולקבל סיוע מניידות השירות ללא תשלום. זאת כדי לצמצם את המפגעים בצידי הדרכים ולשפר באופן ניכר את הבטיחות של כלל משתמשי הדרך. פרט לכך החברה עושה רבות כדי להיערך לאירועי מזג אוויר קיצון במשך השנה.

החברה פועלת לפי תוכנית רב־שנתית 'מחברים את ישראל' שמטרתה קידום תשתיות תחבורה, כגון תכנון וביצוע של תשתיות תחבורה ציבורית, מסופים ותחנות חנה וסע של תחבורה ציבורית, מסילות רכבת כגון כרמיאל-קריית שמונה, מסילה לאילת, מסילות 5 ו־6 באיילון, רכבת קלה במטרופולין באר שבע ומובל לים. כמו כן החברה עוסקת בתכנון שדה תעופה משלים לנתב"ג, הליפורטים (מנחתי מסוקים והקמת עשרות חניוני חנה וסע וכן עמדות טעינה מהירה לרכבים בכבישים מהירים בינעירוניים מהירים.

"המהנדס של המדינה"

הכינוי "המהנדס של המדינה" ניתן בעבר לחברת מ.ע.צ המיתולוגית והונחל לחברת נתיבי ישראל בזכות היותה חברה מובילה בייזום, בפיתוח ובאחזקה של רשת הדרכים במדינת ישראל. למעשה, היא הגוף שקובע סטנדרטים בתחומי התשתיות, התחבורה, הדרכים, מסילות הרכבת ובשדה בתעופה המשלים לנתב"ג. מרבית הרכש שהחברה מבצעת הוא "כחול לבן", לכן היא גם אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בכלכלה הישראלית.

היעדים הלאומיים שמקדמת החברה:
1. תחבורה – הגברת הנגישות ליישובים ברמה הארצית, למרכזי המטרופולינים ולמוקדים אזוריים לצד מתן שירות ברשת הכבישים שבאחריות החברה ושיפור הזרימה כחלק מניהול התנועה.
החברה גם פועלת במרץ כדי לפתח תשתיות מתקדמות לתחבורה ציבורית כמו רשת תשתיות רכבתיות, נתיבי תחבורה ציבורית ורכבל חדש בעיר ירושלים.
2. חברה – חיבור הפריפריה למרכז הארץ כדי לאפשר נגישות לתעסוקה ברחבי המדינה ללא קשר למקום המגורים, באמצעות סלילת רשת רכבות קלות וכבדות וביצירת אפשרויות נוספות להסעות המונים לכל מקום במדינה.
3. כלכלה – יצירת דרכי גישה טובות לאזורי התעסוקה האזוריים, שיפור התשתיות להעברת סחורות ומטענים, צמצום הגודש בעורקי התחבורה.
4. סביבה – ייעול ההשקעה בתחבורה, מעבר לתחבורה מקיימת וצמצום נסועה, צמצום צריכת האנרגיה מתחבורה ומעבר לאנרגיה מתחדשת, עיסוק בתורת החומרים לשם בנייה של תשתיות ירוקות, צמצום פליטות גזי החממה מתשתיות תחבורה לצד שימור, שיפור והגדלה של המגוון הביולוגי הסמוך לתשתיות תחבורה, גם באמצעות יצירת מסדרונות אקולוגיים.

חדשנות מו"פ ואסטרטגיית ESG

חברת נתיבי ישראל משקיעה משאבים רבים: (א) בחדשנות טכנולוגית בעולמות ההנדסה, הבקרה והבטחת האיכות; (ב) במערך ניהול תנועה אדפטיבי של רשת הכבישים שבאחריות החברה כדי לשפר את זרימת התנועה, ובמעטפת של אבטחת מידע וסייבר של מערכות ניהול התנועה.
החברה מקדמת התייעלות אנרגטית באמצעות החלפת כל גופי התאורה בכבישים שבאחריותה לתאורה חכמה ואקולוגית. כמו כן החברה משתפת פעולה עם משרדי הממשלה לצורך שימור המגוון הביולוגי בשטחים שבאחריותה מתוך תפיסת עולם שראוי לשמר את משאבי הטבע והסביבה לטובת החי, הצומח והדורות הבאים במדינה. החברה מטפחת שרשרת אספקה אחראית לפי עקרונות של אחריות תאגידית וקיימות ESG.

תרבות ארגונית מכילה

נתיבי ישראל מאמינה כי ההון האנושי שלה הוא המשאב העיקרי שלה, ולכן היא מטפחת אותו. היא מקדישה תשומת לב גם להיבט האישי וגם לתחומים המקצועיים כדי שאנשיה ימלאו את משימותיהם כראוי.
החברה פועלת לטיפוח סביבת עבודה תומכת ולקידום תרבות ארגונית משתפת. היא מחויבת לשמור על כבוד האדם ועל שוויון הזדמנויות באמצעות יצירת מקום עבודה מכיל, השקעה בפיתוח אישי ומקצועי, בבריאות ובאיכות חיים. פרט לכך היא מעודדת דו־שיח או רב־שיח ערני בתוך החברה ומקדמת ערכים של פתיחות, שקיפות ואכפתיות.

פיתוח ארגוני מוביל

נתיבי ישראל עורכת השתלמויות פנימיות ומבטיחה עדכון מקצועי ואישי לעובדי החברה כדי לאפשר להם להיחשף לחדשנות בתחום עיסוקם ולשפר את מקצועיותם באמצעות שלושה אפיקי פעילות: הראשון, האפיק הניהולי, הכולל מיומנויות ניהוליות בדרגי הניהול השונים; השני, האפיק המקצועי, מציע פיתוח קורסים וסדנאות ב"מכללת נתיבים" והשתתפות בקורסים מקצועיים חיצוניים במוסדות אקדמיים מוכרים; השלישי, האפיק הארגוני, כולל קוד אתי, נהיגה בטוחה, חדשנות ותקשורת פנים־ארגונית.

"מכללת נתיבים", המכללה לניהול תשתיות ותחבורה

המכללה הוקמה מתוך שאיפה למצוינות בקרב כוח האדם המקצועי. החברה רואה בה כלי לצמצום פערים בידע ולהעשרת העובדים בכל שרשרת האספקה. המכללה היא מכללה בינלאומית המעניקה תעודת הסמכה בלעדית בישראל של ארגון ה־GRI לדיווחי ESG. הידע המקצועי הרחב המונחל לעוסקים בתחומים אלה – עובדים, ספקים ונותני שירות לחברה – מנוהל על ידי מובילי ידע שמרביתם עובדי החברה, וכן מן המגזר העסקי ומן האקדמיה.

אייקון פרוייקטים

פרוייקטים

בנוסף אולי יעניין אותך