עידו  שמואלי, עידו שמואלי משרד עורכי דין ונוטריון
עידו  שמואלי

עו"ד ונוטריון עידו שמואלי

בעלים ומייסד

שנת לידה: 1978
דוא"ל: [email protected]
תפקיד: בעלים ומייסד
ותק בתפקיד: 11 שנים
השכלה: תואר ראשון במשפטים (LL.B) 2006; נוטריון 2017.
חבר בארגונים: לשכת עורכי הדין משנת 2006.
פעילות למען הקהילה: פרו בונו במסגרת המשרד
שפות: עברית שפת אם ואנגלית
דרגה צבאית: סרן

מהו המהלך המשמעותי שהובלת לאחרונה?
בפרויקטים של תמ"א 38/1 בה מבוצעות עבודות חיזוק לבניין קיים ותוספת בנייה על הגג, ישנם יזמים וקבלנים שלא מעוניינים לבצע את הפרויקט במסגרת "ליווי בנקאי סגור" כדי לחסוך בעלויות, דבר שמחייב הסתמכות של הדיירים על ההון העצמי של היזם ויכולת ניהול הסיכונים שלו, כלומר הסיכון לדיירים גבוה יותר ולפיכך הנהגנו עמדה ברורה וחד משמעית לפיה לא ייחתם הסכם מסוג זה ללא תוספת התחייבות כתנאי מתלה ולפיה הפרויקט יבוצע אך ורק בליווי בנקאי ותחילת בנייה תיעשה לאחר התקיימות כל התנאים בהסכם הליווי בין היזם לבין הבנק המלווה.

ליווי בנקאי יכול להיות גם על ידי מוסד פיננסי בצירוף חברת ביטוח להנפקת ערבויות חוק מכר.

מהן החזקות המשמעותיות של המשרד בעינייך ?
אהבה לאנשים ולמקצוע בשילוב מקצועיות, אכפתיות וזמינות, ירידה לפרטים והבנת צרכי הלקוח הספציפי מתוך תחושת שליחות, בפרט בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם היכולת לחבר בין הדיירים לבין עצמם ובינם לבין יזם, היא קריטית.
הפעילות הזו בהתחדשות עירונית היא ציונית והתיישבותית, לא פחות מכך, הרי זה מצבור הקרקעות לבנייה הכי גדול שיש במרכז הארץ ויש בה אלמנטים של שינוי פני הערים ללא היכר.
כבר בפרויקט התחדשות ראשון שליוויתי לפני כ 12 שנים, הבנתי בשלב מסירת הדירות, את המשמעות הקריטית עבור הבעלים – כל אחד במה שחשוב לו יותר, חדר נוסף לילד, או ממ"ד או מעלית או מרפסת השמש, או השבחה כספית, וההבנה הזו היא זו שנותנת לי את הכח להמשיך ולהעביר את המסר לכל המעורבים שיש לפעול במשותף ולקדם במהירות כל פרויקט שיש לי בו מעורבות כלשהי. 

מהם המהלכים המרכזיים שנעשו לאחרונה ויובילו להתחזקות המשרד בשנים הקרובות?
ראשית, התמקדות בהון האנושי, בצוות שמרכיב את המשרד, מקצועיות זה דבר חשוב שיש לתחזק אבל זה לא מספיק, צריך שהצוות ידע ויפעל באמון, בשיתוף פעולה, תחת תודעת שירות וזמינות גבוהה ללקוחות. בהתקיימות כל אלה, ניתן לעבוד עם צוות מצומצם ויעיל יותר ובכך להפחית עלויות.
שנית, חיזוק הקשר עם הלקוחות, שיתוף הלקוחות המרכזיים באסטרטגיה ארוכת טווח ומתן ביטחון שהדרך היא בעצם שותפות ולא רק מתן שירות.

מהם האתגרים המרכזיים של המשרד בשנים הקרובות?
לשמור על הדרך ועל פעילותו של המשרד, ללא סטייה מהעיסוק העיקרי והיכרות המקצועית שיש למשרד בתחום פעילותו, תוך התאמה היכן שצריך לשינויים שישנם בשוק הנדל"ן.

מהן המלצותיך למנהל בתחילת דרכו?
לא להתפזר לנושאים שונים רק לצורך פרנסה, אלא להתמקד בחוזקות ולשמור על "פאסון" עם אורך נשימה. המשחק הוא ריצות למרחקים ארוכים!

מה חשוב לזכור גם בזמנים קשים?
צריך לשתף את צוות העובדים ולסמוך עליהם, להגדיר משימות, להיות יצירתי, להיות אופטימי ולזכור שזה זמני בלבד. הלקוחות הם במקום הראשון, יש להתאמץ לתת שירות יעיל וטוב ובניהול נכון ובעבודת צוות – ניתן לעבור כל דבר.