קבוצת אליקים בן-ארי

הנדסה אזרחית, מחצבות, תובלה, איכות הסביבה, עבודות מסילת רכבת

אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 1970
תחום: הנדסה אזרחית, מחצבות, תובלה, איכות הסביבה, עבודות מסילת רכבת
כתובת: רח' ההדרים 6, אשדוד 7761303
טלפון: 08-8562552
פקס: 08-8561456
דוא"ל: [email protected]
אתר החברה: http://www.benari.co.il
אייקון הנהלה

מנהלים

  • דניאל בן-ארי

    דניאל בן-ארי

    נשיא הקבוצה

    קבוצת אליקים בן-ארי

מנהלים בכירים

    תומר קוקו בעלים
    לילך אשר טופילסקי יו"ר
    דניאל בן ארי נשיא
    רפאל אדרי מנכ"ל משותף
    רם הלוי מנכ"ל משותף
    ליאור טוויזר CFO
אייקון אודות

אודות קבוצת אליקים בן-ארי

קבוצת אליקים בן-ארי נוסדה בשנת 1970 והינה חברה וותיקה ומובילה בתחום ההנדסה האזרחית, התעשייה (מחצבות, מפעלי בטון ומפעלי אספלט), ההובלה ואיכות הסביבה. החברה מאופיינת באיתנותה הפיננסית והינה בעלת היקף פעילות שנתי העולה על 500 מיליון ש"ח וצבר פרויקטים של כ- 1 מיליארד ש"ח . פעילותה הסינרגטית של החברה (ייצור חומרי הגלם, יכולות שינוע, תכנון הנדסי וביצוע פרויקטים מורכבים) מאפשרת לה להיות יעילה ועצמאית, וממצבת אותה כמובילת שוק בישראל בתחומים השונים בהם היא עוסקת. החברה מעסיקה כוח אדם מיומן ואיכותי הכולל צוות גדול של מהנדסים בעלי ניסיון רב בתחום התשתיות. מרבית לקוחות החברה הינם גופים ממשלתיים ומוסדות מהמובילים במשק, ביניהם: משרד הביטחון, החברה הלאומית לדרכים, רכבת ישראל, נתיבי אילון, חברת מקורות, חברת נמלי ישראל, מפעלי ים המלח, קק"ל, איגוד ערים דן לתברואה ועוד. אל מול עיניה של חברת אליקים בן-ארי עומד בכל עת הרצון להשתלב בפרויקטים הלאומיים של המדינה בתחומי התשתיות, לרבות מכרזי תכנון-ביצוע (DB) ומכרזי B.O.T, עבודות מסילת רכבת ישראל, הרחבת פעילותה בתחומי התעשייה ואיכות הסביבה, תוך שמירה על מצוינות ואיכות מקסימלית.

תחומי פעילות החברה

הנדסה אזרחית

אליקים בן-ארי מתמחה בביצוע פרויקטים מורכבים בתחום ההנדסה האזרחית על ענפיה השונים. ניסיונה העשיר של החברה, ההקפדה על סטנדרטים גבוהים ביותר ועמידה בלוחות זמנים מאפשרים לחברה לבצע את הפרויקטים בצורה היעילה והאיכותית ביותר. החברה מחזיקה בבעלות מלאה בחברת בן-ארי תל רם פרויקטים בע"מ, המהווה כיום חלק מקבוצת בן-ארי ומתמחה בעבודות גישור ובטונים מורכבים בהיקפים וסוגים שונים.

מפעלי תעשייה ומחצבות

מחצבת חוצה יהודה (אדורה) – המחצבה פעילה משנת 2000, ומכילה עתודות חומרי גלם באיכות גבוהה של כ-24 מיליון טון. לחברה היתרים למפעלי בטון, אספלט ואגו"מ בשטח המחצבה.

מחצבת מישור רותם – ב-2011 זכתה החברה במכרז של הפעלת מחצבת החול במישור רותם לתקופה של 12 שנה.

מחצבת רוויה – בשנת 2021 זכתה החברה במכרז לתפעול המחצבה, שהינה מחצבת אבן גיר, עד סוף שנת 2029 עם אופציה להארכה עד 20 שנה בסה"כ. שטח המחצבה עומד על כ- 400 דונם והיא בעלת עתודות גדולות ביותר. בכוונת החברה להקים במקום מפעל לייצור אגרגטים לשימוש תעשייתי (חצץ, בטון וכו'), מפעל אספלט ומפעל בטון.

מחצבת מגידו – בשנת 2020 זכתה החברה במכרז לתקופה של עד 20 שנה, ,להפעלת המחצבה שהינה מחצבת בזלת בשטח של כ- 100 דונם. בכוונת החברה לייצר במחצבה אגרגטים לשימוש תעשייתי ולפרויקטים שונים.

מפעל אספלט (AMMANN) - באפריל 2012 הקימה החברה את אורן בן-ארי אספלט בע"מ, המהווה חלק מקבוצת בן-ארי והעוסקת בייצור, פיזור ושיווק של מוצרי האספלט השונים. מפעל האספלט ממוקם במחצבת חוצה יהודה והוא נבנה ע"פ הסטנדרטים והטכנולוגיה המתקדמים ביותר כיום.

מפעל אספלט (AMMANN) - במאי 2016 הקימה החברה מפעל אספלט חדש נוסף הממוקם במחצבת הר שחר שבמשאבי שדה וזאת במסגרת הרחבת פעילות הייצור, פיזור ושיווק של מוצרי האספלט השונים. בסוף שנת 2018 החלה החברה בביצוע שדרוג של שני מפעלי האספלט של הקבוצה על מנת לתת מענה לצורכי החברה הן ע"י הגדלת כמות הייצור והן ע"י שיפור הזמינות המפעלים.

מפעל חולות דקים מישור רותם – כחלק מהמענה לצורך הגובר של תעשיית מוצרי הבטון המתקדמים, הקימה חברת אליקים בן ארי מפעל לייצור חולות דקים במישור רותם.

מפעל בטון במחצבת חוצה יהודה (אדורה) – החברה הקימה מפעל ליצור בטון, שהינו סינרגטי ומשלים לפעילות המחצבה, ולפעילות ההנדסה לשימוש עצמי ולמכירה בשוק החופשי.

מפעל לייצור קורות דרוכות במחצבת חוצה יהודה (אדורה) – החברה הקימה מפעל ליצור קורות דרוכות, שהינו סינרגטי ומשלים לפעילות מפעל הבטון, ולפעילות ההנדסה של החברה לשימוש עצמי ולמכירה בשוק החופשי.

מפעל לייצור לוחות דרוכים באזור התעשייה עידן הנגב שבלהבים - החברה רכשה מגרש עליו יוקם מפעל ליצור לוחות דרוכים למכירה בשוק החופשי.

עבודות מסילת רכבת

בשנת 2016 זכתה החברה בשותפות עם חברה זרה בשלושה מכרזים ארוכי טווח עם רכבת ישראל - חוזה לביצוע הנחת מסילת ברזל עליונה, חוזה לביצוע ריתוכי מסילה חשמליים וחוזה לביצוע ריתוכי מסילה תרמיים, בכל שטחי מדינת ישראל. במסגרת מגזר פעילות זה, הרחיבה החברה את פעילותה בתחום מסילות הרכבת, כך שהיא מבצעת היום גם את עבודות התשתית שנהגה החברה לבצע מזה עשרות שנים (רובד תחתון) וגם את עבודות הנחת פסי המסילה והריתוכים הן החשמליים והן התרמיים (רובד עליון). לצורך עמידה בתנאי המכרזים האלה, עמדה החברה בשורה ארוכה של דרישות מחמירות, ברמה הגבוהה מהמקובל בפרויקטים מקומיים, המהוות גם חסם כניסה לתחום.

ציוד מכני הנדסי ,משאיות והובלה

אליקים בן-ארי מחזיקה בבעלותה צי של ציוד מכני הנדסי, המשמש את החברה לעבודה במחצבות ובפרויקטים בתחום ההנדסי, וכן למתן שירותים ללקוחות חיצוניים. בבעלות החברה מוסך הנותן מענה לצרכים העצמיים של החברה בלבד, הכולל מוסך למשאיות ורכבים כבדים ומוסך לציוד מכני הנדסי. המוסך ממוקם על מקרקעין פרטי של החברה באזור התעשייה באשדוד. אליקים בן-ארי מחזיקה בבעלותה עשרות יחידות של משאיות להובלת חומרי מחצבה ופסולת המספקות שירותים הן לחטיבות הפנימיות בקבוצה והן ללקוחות חיצוניים על בסיס חוזים ארוכי טווח.

איכות הסביבה

קבוצת בן-ארי מעמידה לנגד עיניה את חשיבות איכות הסביבה בכל עת, ומתווה את אופן פעילותה כדי לשמר ולקדם מטרה חשובה זו. החברה מפעילה, במסגרת הסכמי הפעלה ארוכי טווח, מספר תחנות מעבר לפסולת, בהן תחנת מעבר חירייה (של איגוד ערים אזור דן), הנחשבת לגדולה מסוגה בארץ ותחנת מעבר לפסולת של עיריית אשקלון. החברה מבצעת מיון ומחזור ראשוני של הפסולת באתר ומשנעת את הפסולת הלא ממוינת לאתרי הטמנה מורשים בדרום הארץ. בימים אלה, מקימה החברה מתקן קומפוסט גדול ומודרני בדרום הארץ על שטח של כ-260 דונם, אשר תכליתו לקלוט ולמחזר פסולת אורגנית ופסולת בוצה מכל רחבי הארץ, ע"י ייצור קומפוסט, ובכך להקטין את כמות הפסולת המיועדת להטמנה, הן עבור פעילות החברה בתחום זה והן עבור לקוחות חיצוניים.

פעילות למען הקהילה

חברת אליקים בן-ארי שמה לעצמה למטרה להיות מעורבת בחברה בתחומים שונים, ובמסגרת זאת תורמת לאגודות ונזקקים מדי שנה. החברה הקימה לפני מס' שנים את בית הספר בטב"ע (בית ספר פרטי לילדים עם לקויות למידה), ומאז הקמתו, מסייעת לו באופן שוטף. החל משנת 2017 מקיימת החברה שיתוף פעולה עם צוות פנימיית כפר הנוער "קדמה" במסגרתו מכשירה החברה על חשבונה מספר תלמידי כיתות יב', טרם גיוסם לצה"ל, בתחום הציוד ההנדסי ועבודות עפר וזאת במטרה לאפשר להם להשתלב בתחום ביחידות השונות בצה"ל ואח"כ לאור הניסיון שצברו להשתלב בשוק העבודה האזרחי.

בנוסף אולי יעניין אותך

  • "תעשיית הקריפטו מתבגרת"

    לצד עיסוקיו בצד המשפטי מסחרי ובהשקעות בין לאומיות בחברות טכנולוגיה, עו"ד גיל סולומון מסתמן כיום כאחד מעו"ד המובילים בתחום מטבעות הקריפטו, "אנחנו נראה בשנים הקרובות שיותר ויותר מוסדות וגופים יאמצו את מטבעות הקריפטו החזקים. כבר היום אנו רואים שהשחקנים בתעשיית הקריפטו למדו איך להעריך מיזם, לסנן רעשים, לראות מה הוא החזון של המטבע והטכנולוגיה מאחוריו ומהי הצעת הערך -Value Proposition - של החברה ואם קיימת האפשרות ליישומם. כתוצאה מכך הם יודעים היום במה שווה להשקיע ובמה לא"

    "תעשיית הקריפטו מתבגרת"

  • לבחור את היזם הנכון

    בשנים האחרונות אנו עדים לריבוי עצום של אנשים המגדירים עצמם כיזמי התחדשות עירונית. אלו משכנעים דיירים בתמורות הגבוהות שיוכלו להשיג עבורם וחותמים על חוזים כאשר אין להם כמעט רקע מקצועי בבניה. מקרים אלו מסתיימים לא אחת בפשיטות רגל ועוגמת נפש רבה לדיירים, ועל כן מומלץ מאוד לפנות לחברות יזמות מוכרות וידועות, ובמיוחד כאלו הפועלות גם כקבלניות ביצוע

    לבחור את היזם הנכון

  • הסכמי אברהם הם סימן נוסף – הגיע זמן לעדכן את חוק הבוררות כך שיתאים לבוררויות בינלאומיות

    לבוררות בינלאומית יתרונות רבים: היא מאפשרת ייצוג על-ידי עורכי דין ישראלים גם כשהבוררות נערכת במדינה זרה, דבר שלא מתאפשר כאשר הסכסוך נדון שם בבית-משפט, ולכן היא תהיה בהכרח זולה, גמישה ויעילה יותר בהשוואה להליך שנדון בבית משפט

    הסכמי אברהם הם סימן נוסף – הגיע זמן לעדכן את חוק הבוררות כך שיתאים לבוררויות בינלאומיות

  • הלמ"ס כקומיסר לפרסום נתונים חיוביים על שוק הדיור

    לעיתים קרובות אין בין הנתונים שאותם בוחר הלמ"ס לפרסם כל קשר עם המציאות בפועל

    הלמ"ס כקומיסר לפרסום נתונים חיוביים על שוק הדיור