שופרסל בע"מ

רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל”ן המניב

אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 1958
תחום: רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל”ן המניב
כתובת: רח' שמוטקין 30, ראשון לציון 7536333
טלפון: 1-800-56-56-56
פקס: 03-9505817
דוא"ל: sherutk@shufersal.co.il
אתר החברה: http://www.shufersal.co.il
Facebook: לחץ לצפייה
אייקון הנהלה

מנהלים

  • מאוריסיו  ביאור, שופרסל בע"מ

    מאוריסיו ביאור

    יו”ר מועצת המנהלים

    שופרסל בע"מ

  • איציק אברכהן, שופרסל בע"מ

    איציק אברכהן

    מנכ"ל

    שופרסל בע"מ

מנהלים בכירים

    טליה הובר סמנכ"ל כספים
    אורי קילשטיין סמנכ"ל סחר ושיווק
    דוד לרון סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה
    צביקה פישהיימר סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע
    ערן מאירי יועץ משפטי
    צבי ביידא סמנכ"ל לקוחות ושרות
    שרון גמבשו סמנכ"ל מו"פ ונכסים
אייקון אודות

אודות שופרסל בע"מ

שופרסל נוסדה בשנת 1958, והינה רשת קמעונאות המזון הגדולה והמובילה בישראל. לשופרסל 272 סניפים, בשטח של כ-487 אלף מ"ר. החברה מעסיקה כ-14 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת. 

שופרסל – נתונים פיננסיים עדכניים

הכנסות החברה לשנת 2017 הסתכמו ב-11.8 מיליארד ₪. מניות החברה נסחרות במדד תל אביב 35  ומדד תל-דיב.

חוד החנית לצריכה בהתאמה אישית

לאורך השנים ביססה שופרסל את מעמדה, כספקית מוצרי צריכה המובילה בישראל, הודות לחזון ואסטרטגיה המבקשים להביא תועלת וערך לקהליה השונים בחוויית קניה נוחה, מדויקת ומותאמת אישית. כל זאת בפריסה ארצית רחבה, הן במרכזי הערים והן מחוצה להן. בשנת 2017 מכרה החברה מעל ל-100 מיליון סלים.
בהתאם לחזון זה, ומתוך היכרות עם קהלי היעד וצרכיהם המשתנים, מפעילה שופרסל את הפורמטים הבאים:

שופרסל דיל (110 חנויות) - רשת חנויות בפריסה ארצית, המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב.

פורמט "יש" (26 חנויות) - נועדה לתת מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחווית קניה פשוטה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות שונות. הרשת כוללת את הפורמטים הבאים: "יש חסד" - הפונה למגזר החרדי, ו"יש בשכונה" - המושתת על חווית קניה פשוטה במחירים זולים.

שופרסל שלי (80 חנויות) - סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות. בחנויות "שופרסל שלי" ניתן דגש על יחס אישי והיכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח המקומי.

שופרסל אקספרס (51 חנויות) - רשת עירונית המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום. החנויות מופעלות ע"י בעיקר זכיינים.

אורגניק מרקט - כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית, מבקשת שופרסל לתת מענה לדרישה למזון בריא, טרי ואורגני, כיום קיימים כ-70 מתחמי אורגניק מרקט בתוך סניפי שופרסל, בנוסף ל-5 חנויות עצמאיות.

שופרסל online

אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון בחוויית קניה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. מכירות החברה דרך ערוץ זה היוו בשנת 2017 כ-11.5% ממכירות החברה החברה צופה צמיחה נוספת בתחום פעילות זה ונערכת בהתאם לשמירה על איכות השרות הניתן ללקוחות בערוץ זה. בנוסף, שופרסל מפעילה דף פייסבוק מסחרי, מהפעילים בישראל, ובו מעל 447 אלפי חברים. החברה בתהליך תכנון פעילות של מחסני אונליין אוטומטיים חדשים.

מותג פרטי

רשת שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-4,500 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרים אלו נבחרים בקפידה על ידי מומחים, ועוברים בקרות איכות מחמירות. מטרת מוצרי המותג הפרטי היא להציע ללקוחות הרשת אלטרנטיבה מוזלת של מוצרים באיכות טובה כמו איכותם של המוצרים הממותגים בקטגוריה. תחת מותג שופרסל ניתן למצוא מוצרים תחת כל הקטגוריות לרבות מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים,ירקות ופירות ומשקאות וכן בתחום הפארם , מוצרים לתינוקות וטיפוח הבית וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2017, היווה כ-21% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

מועדון הלקוחות

שופרסל דואגת לטפח את מועדון לקוחותיה, ולהעניק לחבריו תועלות ממשיות הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מצבירת נקודות על כל קניה, מבצעים מותאמים אישית, דיוור אישי ובו קופוני הנחה, מבצעים ממוקדים ואירועים מיוחדים הנערכים בסניפים. נכון לסוף 2017 מנה המועדון 1.8 מיליון בתי אב.

כרטיס אשראי שופרסל כאל

בסוף שנת 2017 סיימה שופרסל שותפות בת עשור עם לאומי קארד, ויצאה לדרך חדשה בשיתוף חברת כאל. החברה החלה בביסוס מועדון לקוחות כרטיס האשראי החדש לאחר גיבוש הצעת ערך ייחודית ללקוחותיה תחת הכותרת: “אין עוד כרטיס כזה”. השותפות של שופרסל עם כאל צפויה להניב ללקוחות הכרטיס הטבות גדולות לצד ערך משופר לחברה.

ניו פארם

שופרסל רכשה את רשת ניו-פארם בסוף שנת 2017, במטרה לחזק את זרוע הפארם שלה ועל מנת להביא בשורה ללקוחות גם בעולמות היופי והטואלטיקה, אשר נשלטו עד כה בידי שחקן דומיננטי יחיד. בשנה הקרובה תושק הרשת מחדש תחת מותג עדכני ורענן אשר יציע ללקוחות הרשת חוויית קנייה חדשנית ומרגשת. לרשת כ-60 סניפים בפריסה ארצית.

לקוחות ושירות

בלב האסטרטגיה העסקית של שופרסל נמצאים לקוחותיה, והחברה רואה עצמה כנותנת שירות בכל אחד מתחומי פעילותה. שופרסל סימנה את השירות כנקודת חוזק ובידול משאר מתחרותיה, והיא משקיעה רבות בהמשך שיפור חוויית הלקוחות ברשת במטרה שיבחרו בה כל פעם מחדש. ב2017- נעשו פעילויות רבות לביסוס תרבות ארגונית ממוקדת לקוח, לצד הטמעת תשתיות טכנולוגיות שמקדמות את תפיסת השירות של החברה.

מחויבות ללקוחות וחדשנות

קופות שרות עצמי; אפליקציית שופרסל; פרויקט סרוק וקנה - שירות חדש המאפשר סריקת עצמית של המוצרים על ידי מסופון ידני או באמצעות האפליקציה הסלולרית. השירות מאפשר ללקוחות לחסוך את ההמתנה בתור ולהגיע הישר אל הקופה, לשלם ולצאת.

מרכזים לוגיסטיים

לשופרסל 3 מרכזי הפצה מרכזיים (המפיצים כ-70% מהסחורות) המאפשרים ניהול סחורות מפוקח ומרוכז, וחיסכון מהותי בעלויות הלוגיסטיות. הפעלת המרכזים הלוגיסטיים החדשים מאפשרת את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.

שופרסל נדל"ן

הוקמה מתוך מטרה לפתח ולהשביח נכסי נדל"ן, ובכך להציף ערך לחברה ולבעלי מניותיה ולאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב בהם סניפי הרשת במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה כמו גם נכסי נדל"ן מניב שונים.  שווי נדל"ן להשקעה כ-2.3 מיליארד ₪.

אסטרטגיה רב שנתית

שופרסל לעסקים

שופרסל לעסקים היא יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילות החברה בערוצים נוספים, לרבות, הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה) ומכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. בתחילת 2018 השיקה שופרסל את החנות הראשונה בפורמט Cash& Carry הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.

גידרון

חברה בת של החברה המייצרת ומספקת דברי מאפה הן לשופרסל והן ללקוחות שונים בשוק.

בנוסף אולי יעניין אותך