שופרסל בע"מ

רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל”ן המניב

אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 1958
תחום: רשתות שיווק קמעונאיות למוצרי מזון ומוצרי צריכה; פעילויות בתחום הנדל”ן המניב
כתובת: רח' שמוטקין 30, ראשון לציון 7536333
טלפון: 1-800-56-56-56
פקס: 03-9505817
דוא"ל: sherutk@shufersal.co.il
אתר החברה: http://www.shufersal.co.il
Facebook: לחץ לצפייה
אייקון הנהלה

מנהלים

  • מאוריסיו  ביאור, שופרסל בע"מ

    מאוריסיו ביאור

    יו”ר מועצת המנהלים

    שופרסל בע"מ

  • איציק אברכהן, שופרסל בע"מ

    איציק אברכהן

    מנכ"ל

    שופרסל בע"מ

מנהלים בכירים

    טליה הובר סמנכ"ל כספים
    אורי קילשטיין סמנכ"ל סחר ושיווק
    דוד לרון סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה
    צביקה פישהיימר סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע
    ערן מאירי יועץ משפטי
    צבי ביידא סמנכ"ל לקוחות ושרות
    שרון גמבשו סמנכ"ל מו"פ ונכסים
אייקון אודות

אודות שופרסל בע"מ

קבוצת שופרסל הינה רשת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל. לקבוצה 358 סניפים בשטח של כ-533 אלף מ"ר מתוכם 285 סניפי שופרסל ו-73 סניפי BE, וכן 4 מרכזי שילוח לאונליין בשטח של 12 אלפי מ"ר. הקבוצה מעסיקה כ-15 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת. 
לאורך השנים ביססה שופרסל את מעמדה, כספקית מוצרי צריכה המובילה בישראל, הודות לחזון ואסטרטגיה המבקשים להביא תועלת וערך לקהליה השונים בחוויית קניה נוחה, מדויקת ומותאמת אישית. כל זאת בפריסה ארצית רחבה, הן במרכזי הערים והן מחוצה להן.
הקבוצה פועלת ב-4 תחומי פעילות: תחום קמעונאות המזון, תחום הנדל"ן, תחום ניהול מועדון כרטיסי אשראי ותחום BE (פארם).

נתונים פיננסיים עדכניים

הכנסות הקבוצה לשנת 2018 הסתכמו ב-12.8 מיליארד ₪. מניות החברה נסחרות במדד תל אביב 35 ומדד תל-דיב.

תחום קמעונאות המזון

החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית:

קבוצת סניפי דיסקאונט

שופרסל דיל (110 חנויות) - רשת חנויות בפריסה ארצית, המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב.
פורמט "יש" (28 חנויות) - נועדה לתת מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחווית קניה פשוטה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות שונות.
הרשת כוללת את הפורמטים הבאים: "יש חסד" - הפונה למגזר החרדי, ו"יש בשכונה" - המושתת על חווית קניה פשוטה במחירים זולים.
שופרסל online - אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון בחוויית קניה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. מכירות החברה דרך ערוץ זה היוו בשנת 2018 כ-13.6% ממכירות החברה. החברה צופה צמיחה נוספת בתחום פעילות זה ונערכת בהתאם לשמירה על איכות השרות הניתן ללקוחות בערוץ זה. החברה החלה בבניית מרכזי שילוח אוטומטיים חדשים.

קבוצת הסניפים השכונתיים
שופרסל שלי (81 חנויות) - סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות. בחנויות "שופרסל שלי" ניתן דגש על יחס אישי והיכרות מעמיקה עם צרכיו של הלקוח המקומי.
שופרסל אקספרס (59 חנויות) - רשת עירונית המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום. החנויות מופעלות ע"י בעיקר זכיינים.
אורגניק מרקט - כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית, מבקשת שופרסל לתת מענה לדרישה למזון בריא, טרי ואורגני, כיום קיימים כ-80 מתחמי אורגניק מרקט בתוך סניפי שופרסל, בנוסף ל-6 חנויות עצמאיות.

מותג פרטי

רשת שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-5,100 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרים אלו נבחרים בקפידה על ידי מומחים, ועוברים בקרות איכות מחמירות. מטרת מוצרי המותג הפרטי היא להציע ללקוחות הרשת אלטרנטיבה מוזלת של מוצרים באיכות טובה כמו איכותם של המוצרים הממותגים בקטגוריה. תחת מותג שופרסל ניתן למצוא מוצרים תחת כל הקטגוריות לרבות מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים,ירקות ופירות ומשקאות וכן בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וטיפוח הבית וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2018, היווה כ-24% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

מועדון הלקוחות

שופרסל דואגת לטפח את מועדון לקוחותיה, ולהעניק לחבריו תועלות ממשיות הנגזרות מהיכרות עם הרגלי הצריכה הספציפיים והפרסונליים. חברי המועדון נהנים מצבירת נקודות על כל קניה, מבצעים מותאמים אישית, דיוור אישי ובו קופוני הנחה, מבצעים ממוקדים ואירועים מיוחדים הנערכים בסניפים. נכון לסוף 2018 מנה המועדון 1.9 מיליון בתי אב. החל מהרבעון השני לקוחות המועדון מקבלים הטבות גם ברשת BE.

תחום הנדל"ן

הוקמה מתוך מטרה לפתח ולהשביח נכסי נדל"ן, ובכך להציף ערך לחברה ולבעלי מניותיה ולאפשר מיקוד ניהולי בתחום הנדל"ן כתחום נפרד. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב בהם סניפי הרשת במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה כמו גם נכסי נדל"ן מניב שונים.  שווי נדל"ן להשקעה כ-2.4 מיליארד ₪.

תחום ניהול מועדון כרטיסי אשראי

החברה החליפה את מפעיל כרטיס האשראי שלה של חברת כאל. החברה גייסה בשנת 2018 כ-510 אלפי לקוחות והגיעה לכמות כרטיסים דומה לכרטיס עם המפעיל הקודם. הכרטיס החדש נותן ללקוחות הטבות גדולות לצד ערך משופר לחברה.

תחום BE

שופרסל השיקה במהלך הרבעון האחרון את רשת BE שנרכשה בסוף שנת 2017. הרשת מספקת חוויה חדשה דיגיטלית ומרעננת ללקוחות בעולמות הפארם היופי והטואלטיקה. בסוף השנה החלה החברה למכור את מוצרי BE גם בערוץ האונליין.

לקוחות ושירות

בלב האסטרטגיה העסקית של שופרסל נמצאים לקוחותיה, והחברה רואה עצמה כנותנת שירות בכל אחד מתחומי פעילותה. שופרסל סימנה את השירות כנקודת חוזק ובידול משאר מתחרותיה, והיא משקיעה רבות בהמשך שיפור חוויית הלקוחות ברשת במטרה שיבחרו בה כל פעם מחדש. בנוסף, שופרסל מפעילה דף פייסבוק מסחרי, מהפעילים בישראל, ובו מעל 470 אלפי חברים.

חדשנות

קופות שרות עצמי; אפליקציית שופרסל; פרויקט סרוק וקנה - שירות חדש המאפשר סריקת עצמית של המוצרים על ידי מסופון ידני או באמצעות האפליקציה הסלולרית. השירות מאפשר ללקוחות לחסוך את ההמתנה בתור ולהגיע הישר אל הקופה, לשלם ולצאת.

מרכזים לוגיסטיים

לשופרסל 4 מרכזי הפצה מרכזיים (המפיצים כ-70% מהסחורות) המאפשרים ניהול סחורות מפוקח ומרוכז, וחיסכון מהותי בעלויות הלוגיסטיות. הפעלת המרכזים הלוגיסטיים החדשים מאפשרת את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.

שופרסל עסקים

שופרסל לעסקים היא יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילות החברה בערוצים נוספים, לרבות, הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה) ומכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. בתחילת 2018 השיקה שופרסל את החנות הראשונה בפורמט Cash & Carry הפונה למגזר העסקי ולשוק המוסדי במכירה סיטונאית.

גידרון

חברה בת של החברה המייצרת ומספקת דברי מאפה הן לשופרסל והן ללקוחות שונים בשוק.

בנוסף אולי יעניין אותך

  • חובת תום הלב בתובענה ייצוגית

    מדוע קבע המחוקק חשיבות לדיון בתום ליבו של התובע דווקא במקרה זה של תובענה ייצוגית ולא במקרים אחרים?

    חובת תום הלב בתובענה ייצוגית

  • חובת יזם תמ"א 38 להציג 'עיקרי הצעה' לבעלי דירות

    האם התיקון לחוק יגן על בעלי הדירות או ירע את מצבם?

    חובת יזם תמ"א 38 להציג 'עיקרי הצעה' לבעלי דירות

  • רישוי עצמי – המהפכה שתעלה את היצע הדירות

    בעשור האחרון ניסו שורה של שרי אוצר ושיכון, ליזום רפורמות שונות כדי לפתור את משבר הדיור

    רישוי עצמי – המהפכה שתעלה את היצע הדירות

  • נזקי כלבים נושכים

    החוק בישראל מתייחס במפורש לנזקים שנגרמים על ידי כלבים. קיימות הוראות חוק מיוחדות שמתייחסות לאחריותם של בעלי כלבים לנזקים שנגרמים על ידי כלביהם. המטרה היא לגרום לבעלי כלבים להשגיח על כלביהם, להחזיקם קשורים ברצועה, לחסום את פיהם, ולא להתיר להם להתרוצץ חופשיים, ואף לבטח אותם בביטוח מתאים.

    נזקי כלבים נושכים