eko

טכנולוגיה ופלטפורמה לפתרונות איקומרס מבוססי וידאו אינטראקטיבי

eko
אייקון פרופיל

פרטי התקשרות

שנת הקמה: 2009
תחום: טכנולוגיה ופלטפורמה לפתרונות איקומרס מבוססי וידאו אינטראקטיבי
כתובת: רח' הברזל 21, כניסה B, רמת החייל, תל אביב
טלפון: 03-525-2250
דוא"ל: [email protected]
אתר החברה: https://eko.engineering/
Instagram: לחץ לצפייה
Facebook: לחץ לצפייה
Twitter: לחץ לצפייה
Linkedin: לחץ לצפייה
אייקון הנהלה

מנהלים

אייקון אודות

אודות eko

אקו היא החברה היחידה בארץ ואחת מהחברות הספורות בעולם הפועלות בתחום החדשני של וידאו לא-לינארי. החברה פיתחה טכנולוגיה לוידאו אינטראקטיבי, ופלטפורמה המספקת פתרונות איקורמרס מבוססי וידאו אינטראקטיבי. הטכנולוגיה של אקו מספקת פתרון לתעשיות רבות מעולמות הבידור, השיווק, החינוך ועוד.

למעלה מ-100 מותגים בינלאומיים מובילים נהנים מהטכנולוגיה, בהם לגו, הרשי'ז, מאטל, יוניליוור, נספרסו, וקוקה קולה. אקו היא גם שותפה יצירתית -טכנולוגית של פינטרסט, ובשנת 2018 הקימה מיזם משותף עם הקמעונאית מספר 1 בעולם, וולמארט.

עד כה אקו גייסה בשווי של כ-60 מיליון דולר, בנוסף לשיתוף הפעולה עם וולמארט, שהשקיעה כ-250 מיליון דולר. עיקר הפעילות של אקו היא בארצות הברית.

כיום, הטכנולוגיה מוטמעת ישירות באלפי עמודי נחיתה, מוצר וקטגוריה באתר הסחר והאפליקציה של וולמארט - אתר האיקומרס השני בגודלו בארה"ב. השתיים משיקות יחד פרויקטי ענק באופן קבוע שמאפשרים ללקוחות וולמארט לגלות ולקנות מוצרים כמו מתנות לתינוקות, צבע לקירות, צעצועים, מצרכים, ואפילו צמיגים לרכב, אונליין, באופן טבעי ואינטואיטיבי. לאחרונה גם השיקו יחד פיילוט המביא את הטכנולוגיה של אקו גם לחנויות הפיזיות.

פלטפורמת האיקומרס של אקו קמה במטרה לייצר חוויית קניות דיגיטלית מהנה, שמרגישה כמו קניות בעולם האמיתי, בעזרת חוויות מדיה עשירות ומונחות בחירה, המאפשרות למותגים מובילים להפיק תוכן וידאו איכותי המושפע בזמן אמת מבחירות הצופים וכולל מעבר חלק (seamless) לקופה. כך, הקמעונאים והמותגים המובילים בעולם מבדלים את עצמם בתחום אתרי המסחר הגנריים, ומספקים לגולשים חוויית קניות טבעית ומותאמת אישית. טכנולוגיית הוידאו האינטראקטיבי מסייעת בהורדת חסמי הקנייה באונליין, בקיצור השלבים עד לרכישה, בהמרת קונים מהעולם הפיזי לאונליין, בהבאת יותר לקוחות חוזרים, ובצמצום החזרות של מוצרים. זאת, מאחר והצופים מקבלים מענה לשאלות שבאמת מעניינות אותם, כפי שהיו מקבלים מענה מהמוכר/ת בחנות, אך כאן, המוכרים/ות הם מהכוכבים הגדולים בעולם, בהם לברון ג'יימס, ניל פטריק האריס, ג'יימי אוליבר, סופיה ורגרה, ועוד.

גמישות, גיוון ואחריות

אקו מעסיקה למעלה מ-110 עובדים בתל אביב ובניו יורק, מתוך עקרון של גמישות מירבית המאפשרת לנוע מהר כסטארט אפ, ולהתאים לשינוים והתפתחויות בחברה מצד אחד, תוך יישום גיוון והקשבה לצרכים ולרצונות של העובדים מהצד השני. הצוות בישראל, המונה כ-30 איש, אחראי על פיתוח המוצר והטכנולוגיה באקו.

עובדי אקו בישראל, המהווים את לב החברה, אחראים על הטכנולוגיה וה-R&D. כחלק מערכי החברה, אקו מעודדת אותם להשמיע את קולם ולהשפיע, מתוך האמונה ב-extreme ownership - לכל עובד/ת, ללא קשר לוותק, יש את האפשרות לקחת אחריות מלאה מקצה לקצה על פרויקט.

כל רעיון, גם הקיצוני ביותר, מתקבל בברכה, ותוכנית העבודה של החברה אף משתנה או מותאמת לפי הצעות מחברי הצוות. בנוסף, מכיוון שהחברה מתנהלת כארגון שטוח ללא ראשי צוותים, היכולת של מפתח/ת יחיד/ה להשפיע על המוצר היא עצומה.

אקו מעודדת מצוינות אצל כולם וכולן, תוך מתן גמישות מירבית, חופש בחירה, ובעיקר המון הכלה של כל צורך מקצועי ואישי. תוכניות ההכשרה של החברה מסייעות לעובדים והעובדות לפתח מיומנויות טכנולוגיות מקצועיות חדשות, ומספקות להם סביבה בטוחה להתאמן על הצגה מול קהל, ושיפור הביטחון העצמי.

היסטוריה של חדשנות ומצוינות

אקו הוקמה ב-2009 על ידי שלושה חברי להקה, תחת השם אינטרלוד, וייצרה סרטוני מוזיקה אינטראקטיביים. ב-2013, הסרטונים החלו לצבור צפיות, והעבודה קיבלה הכרה. הקליפ האינטראקטיבי שהפיקה החברה ל-Like a Rolling Stone של בוב דילן זכה ב-18 פרסים יוקרתיים. בשנת 2014 החלה החברה למשוך קהל משתמשים חדש של יוצרי קולנוע וב-2015 התרחבה לפרסומות, לרבות פרסומת אינטראקטיבית לקוקה קולה, והשיקה שיתופי פעולה עם גופי בידור מובילים, בהם CBS, MGM, Sony, ו-Warner Music Group.

ב-2016, פלטפורמת היוצרים, eko Studio, יצרה קהילה מסורה של יוצרים ואנשי ונשות קריאייטיב, וב-2017 הטכנולוגיה שימשה מותגים ויוצרים לפרסום פרויקטים אינטראקטיביים. בנוסף, החברה הפיקה את סרט ה-VR האינטראקטיבי הראשון בעולם, וכבשה את פסטיבלי הסרטים טרייבקה וקאן בסערה. בשנת 2018 השיקה החברה את המיזם המשותף שלה עם הקמעונאית מספר אחת בעולם, וולמארט, בהשקעה של 250 מיליון דולר. ב-2020 השיקה אקו את הפרסומת האינטראקטיבית הראשונה בסופר בול.

בימים אלה, ולאור ההצלחה שלה עם וולמארט, החברה מרחיבה את שיתופי הפעולה שלה עם מותגים נוספים ומתמקדת בפיתוח פלטפורמת האיקומרס שלה, שתאפשר לכל מותג וחנות בעולם לייצר חוויות קנייה דיגיטליות אינטראקטיביות.

קהילה

עם פרוץ הקורונה, החברה פתחה את הפלטפורמה שלה בחינם למוסדות חינוכיים, תיאטראות וארגונים ללא מטרות רווח, בכדי לעזור, ולו במעט, לצלוח את המשבר. אנשי הקריאייטיב והמפתחים מעניקים ייעוץ חינם לאותם ארגונים בכדי להעצים את החוויה שלהם בפלטפורמה של החברה.

לאחרונה הקימה החברה שיתוף פעולה עם עמותת נירים, שפועלת לקדם נוער בקצה רצף הסיכון. כחלק משיתוף הפעולה, הוקמה תוכנית גל לסייבר, לזכרו של גל אשל ז"ל, שמטרתה לכוון את נוער נירים לפסגת החינוך העיוני והמדעי בישראל. במסגרת זו, החלו תלמידי מחזור תשפ״א את לימודיהם במגמת תקשו״ב וסייבר בבית הספר נירים. אקו מלווה את הנוער בתוכנית בהקניית מיומנויות נדרשות בתעשייה, מנטורינג ועוד.

אקו פועלת לקידום הייצוג של הקהילה הערבית בהייטק, ושמשה כספונסרית ודוברת בועידת חסוב - ארגון לשילוב יותר יזמים ואנשי ונשות טכנולוגיה מהמגזר הערבי באקוסיסטם. החברה משתפת פעולה עם Scale-Up Velocity - ששם לעצמו למטרה להגדיל את כמות המגזרים הלא מיוצגים בהייטק.

בנוסף אולי יעניין אותך