יאיר סקלסקי, יאיר סקלסקי – משרד עורכי דין
יאיר סקלסקי

יאיר סקלסקי

מייסד ובעלים

יאיר סקלסקי – משרד עורכי דין
רשלנות רפואית, משפט רפואי, דיני החולה
דוא"ל: [email protected]
Facebook: לחץ לצפייה
Twitter: לחץ לצפייה
תחומי התמחות: רשלנות רפואית, משפט רפואי וזכויות החולה
תפקיד: מייסד ובעלים
ותק בתפקיד: 14 שנים
השכלה: תואר ראשון במשפטיפ LL.B
חבר בארגונים: לשכת עורכי הדין, פורום הנזיקין שליד בלשכת עורכי הדין, האגודה לזכויות החולה, האגודה לרפואה ומשפט בישראל
פעילות למען הקהילה: יועץ ותומך בעמותת מתנת חיים לתיאום בין תורמי כליה אלטרואיסטים לחולי כליות, תיקי פרו בונו
שפות: עברית, אנגלית

מהו המהלך המשמעותי שהובלת לאחרונה?
המהלך המשמעותי האחרון, נמצא למעשה בתחילתו אל מול הנהלת בתי המשפט. מדובר ביוזמה משותפת שאני מוביל ביחד עם משרדי עורכי דין נוספים, לשינוי שיטת הגישורים בתיקי רשלנות רפואית. כיום שיטת הגישורים לוקה בשני עניינים עיקריים; אחד – בית המשפט מכריח אותך לפנות למגשר גם כשאין לכך סיבה אמיתית. והשני הוא שרוב המגשרים הפועלים בתחום מצויים תחת שליטה של חברות הביטוח ובתי החולים הנתבעים כי הם מייצגים אותם. כך יוצא שבהרבה מקרים התובע הנפגע מרשלנות רפואית, יוצא חסר וההצעות אינן משקפות את מצב הדברים האמיתי בתיק ונוטות לטובת חברת הביטוח. ההצעה שלנו נועדה לחולל מהפכה בתחום ולמנוע את האפשרות של פניה מוקדמת לגישור וליצור שוויון בזהות ואופי המגשרים כך שיהיו גם מייצגי תובעים וגם מייצגי נתבעים.

מהן החזקות המשמעותיות של החברה בעינייך ?
מעבר לידע המשפטי הרחב (הכולל ניסיון מצטבר של עשרות שנות ותק של כלל עורכי הדין) ולעובדה שעיקר עיסוקו של המשרד הוא רשלנות רפואית, משפט רפואי וזכויות החולה, אנחנו מחזיקים בגישה יוצאת דופן המסתכל על התיק תמיד מנקודת מבטו של החולה – הנפגע אשר חווה את הטיפול הרפואי ואת התהליך והיחס שהובילו לטיפול הרשלני. המשרד עורך בעצמו חקירה מקיפה ומדוייקת ככל שניתן על עובדות המקרה ופרטי המקרה, אינו עושה שימוש בקבלנים חיצוניים (איסוף רשומות, חמומחים, חוות דעת, חוקרים פרטיים וכיוצ') וטורח להעמיק בבדיקה עד שאנו מגיעים להבנה של התיק ושל מצבו הנפשי, הרגשי והפיזי של החולה, לא רק מבחינת הערכת הנזק אלא גם הבנה של החולה. הבנה מעמיקה של הנפגע ובקיאות בפרטי המקרה ממקסמים את סיכויי ההצלחה בניהול התביעה.

מהם המהלכים המרכזיים שנעשו לאחרונה ויובילו להתחזקות החברה בשנים הקרובות?
היו כמה מהליכים שביססו את המשרד כמוביל בתחומו. אני חושב שהמהלך המרכזי הוא פתיחתו של סניף בעיר פתח תקווה וכניסתה של עו"ד נאטלי סולומון שטיין כשותפה (מנהלת הסניף) – שייצגה ב13 השנים האחרונות את מדינת ישראל ("ענבל" הקרן הפנימית לביטוחי ממשלה) בתיקי רשלנות רפואית. נאטלי היא משפטנית מוערכת מאוד בתחום, לא רק בגלל מקצועיותה ובקיאותה יוצאת הדופן במערכת הבריאות והמשפט הרפואי אלא בעיקר בשל היותה אדם קשוב.

מהם האתגרים המרכזיים של החברה בשנים הקרובות?
כל יום הוא אתגר בפני עצמו. אני מקווה שנמשיך לייצג את לקוחותינו בנאמנות ונמשיך ונתרחב כמשרד מוביל התחום הרשלנות הרפואית.

מהן המלצותיך למנהל בתחילת דרכו?
לא לפחד לקחת סיכונים, לא להסכים לשמוע לא או אי אפשר ולהיות יצירתי. מאוד יצירתי.

מה חשוב לזכור גם בזמנים קשים?
שעבודה קשה, ועקשנות (גם כשנדמה שמרוקנים את הים עם כפית), יצירתיות ונטילת סיכונים משתלמת בסוף אך עם זאת צריך לזכור היטב שבסוף לא משנה כמה נתאמץ, לא הכל תלוי בנו ואם אכן דברים מסתדרים אז זה לא רק בזכותנו. לכן צריך גם הרבה אמונה.