מחופית בע"מ

סיטונאות פירות וירקות

מחופית בע"מ
אייקון פרופיל

פרופיל חברה

שנת הקמה: 1927
תחום: סיטונאות פירות וירקות
כתובת: השוק הסיטונאי, רחוב קיבוץ גלויות, חיפה
טלפון: 04-8666122
פקס: 04-8642422
דוא"ל: [email protected]
אתר החברה: http://www.mehofit.co.il
אייקון הנהלה

מנהלים

  • רועי רבינו

    רועי רבינו

    מנכ"ל

    מחופית בע"מ

אייקון אודות

אודות מחופית בע"מ

חברת מחופית בע"מ היא אחת מסיטונאיות הפירות והירקות הגדולות בצפון הארץ, והעסק הותיק ביותר בניהול משפחתי רציף – מזה ארבעה דורות - בתחום הפירות והירקות בישראל.

משפחת רבינו החלה לפעול בתחום בשנת 1927, כאשר אליהו ויעקב רבינו פתחו את החנות היהודית הראשונה והיחידה בלב השוק הערבי הישן שהיה בחיפה, שמכרה תוצרת חקלאית ליישוב היהודי המתפתח. בעקבות מאורעות תרפ"ט הועתקה החנות כמה מאות מטרים ממקומה למיקום חדש, שממנו המשיכה בפעילות מצליחה וצומחת.

בתחילת שנות השלושים, עם הצמיחה בפעילות, חברו האחים רבינו לחברת בני משה קוריס, סיטונאים ותיקים מתל אביב, והקימו שותפות: בני משה קוריס את האחים רבינו, שהייתה פעילה בחיפה, תל אביב וירושלים. השותפות ייבאה פירות וירקות מכל רחבי העולם, עם סניף בביירות שממנו היו מגיעות לאזור חיפה דרך היבשה עשרות משאיות לפיזור התוצרת, ואוניות שהביאו לנמל חיפה פירות בקירור, בעיקר מארה"ב. בנוסף על תפקידה הכלכלי החשוב בדאגה לאספקה סדירה של תוצרת לשווקים, השותפות סייעה במגוון היבטים נוספים לבניין הארץ המתפתחת, לרבות סיוע בביטחון, ואף זכתה להכרה רשמית על פועלה זה לאחר קום המדינה. השותפות המשיכה בפעילות משגשגת עד להקמת השוק הסיטונאי בחיפה בשנת 1958, ואז פורקה, כאשר משפחת רבינו קיבלה על עצמה את המשך הפעילויות בצפון הארץ, אשר נמשכות ברציפות עד ימינו.

החברה מקבלת תוצרת ממערך ספקים מגוון ורחב הפרוס מצפון ועד דרום, שכולל בתי אריזה מובילים וחברות שיווק, וכן מייבאת מזה עשור ייבוא משלים של תפוחים אגסים מארה"ב ואירופה, ומספקת אותה ללקוחות מכל אזור הצפון, לרבות שווקים, ירקנים, מוסדות ורשתות קמעונאות פרטיות במגזרים היהודי והערבי. תוצרת הייבוא נמכרת גם בהפצה כלל-ארצית לשווקים סיטונאיים. החברה מחזיקה מגוון רחב של פירות וירקות שעונה על הצורך של מירב הלקוחות, עם תוצרת איכותית המותאמת לדרישות של כל לקוח ולקוח.

הנפשות הפועלות

שמואל רבינו היה פעיל בחברה מעל 70 שנה, מתוכן כ – 40 שנה בתור המנהל היחיד והרוח החיה שלה, מאז פטירת אביו ופרישת דודו בסוף שנות השישים של המאה שעברה. בנוסף על הניהול החד, השקול והמסור אשר איפשר לחברה לדלג מעל משוכות כדוגמת המשבר הכלכלי של שנות השמונים, שמואל היה פעיל גם ברמה הציבורית, בניהול וקידום ענייניו של השוק הסיטונאי בחיפה ובצפון, מתוך דאגה לאינטרסים של כלל הציבור גם על חשבון הקריירה המקצועית שלו וחייו האישיים. הוא היה פעיל בלשכת מסחר חיפה במשך עשורים רבים (משפחת רבינו חברה בלשכה מזה למעלה מתשעים שנה) וקיבל ממנה את אות המעש, האות המכובד והיוקרתי ביותר של הלשכה. הוא עבד בחברה כמעט עד יומו האחרון, והותיר מורשת יפה וחשובה גם לדור ההמשך וגם לכלל הציבור אשר הכיר אותו. ההערכה לפועלו מודגמת יפה בקבלתו את אות יקיר מגדלי הירקות מטעם ארגון מגדלי הירקות, על אף שלא היה חבר בארגון.

מנכ"ל החברה הנוכחי, מר רועי רבינו, נכדו של שמואל ודור רביעי לחברה, פעיל בה משנת 1997, ומשנת 2000 החל לקבל לידיו את המושכות בהדרגה, תוך ספיגת הערכים של משפחת רבינו, המודל ההתנהגותי והמסחרי של המשפחה לדורותיה והניסיון הניהולי והמקצועי ישירות משמואל. משנת 2015 הוא ממשיך להחזיק בגאון את הדגל של משפחת רבינו, לפי ערכי דור המייסדים ובהתאמה לצרכי המאה ה – 21.

ערכים ותפיסה ניהולית

פעילויותיה של מחופית מתבססות על המסורת והערכים של משפחת רבינו, אשר מוכיחים את עצמם מזה קרוב למאה ועוברים כחוט השני בכל נדבכי העסק. על רגל אחת, ערכי הניהול מתומצתים באימרתו של שמואל רבינו – " סוחר פירות וירקות צריך שלושה דברים: 4 קירות, משקל, ושם טוב". שמה הטוב של החברה מהווה גורם חיוני בהצלחתה המתמשכת, והיא שומרת על קשריה האיתנים עם הספקים ושמה אותם במוקד תשומת הלב, באשר שביעות הרצון שלהם היא מכרעת. החברה רואה בעצמה שותפה לדרך ולעשיה של כל מגדל, בית אריזה ואגודה שיתופית, ומכירה באחריות ובמחויבות שלה כלפי אלו אשר שולחים בידיה את תוצרתם-רכושם. ההקפדה על ההמשכיות העסקית מובילה לתפיסה ניהולית אסטרטגית וצופת-פני-עתיד, אשר נמצאת תמיד צעד אחד לפני השוק ומנווטת את החברה באופן סולידי, במחשבה תחילה ותוך לקיחת סיכונים מחושבים. זאת למרות שהפעילות השוטפת בשטח הינה דינמית ומאופיינת בהתפתחויות מהירות, אשר מצריכות חושים עסקיים מחודדים, עיבוד מידע רב וקבלת החלטות מהירות בתנאי לחץ. השילוב בין הניסיון בשטח ובין הניהול האסטרטגי המחושב הוא שמאפשר לחברה להסתגל ולהתאים את עצמה למציאות העכשווית ולהתמודד עם השינויים והמגמות בתחום הסיטונאות.

סברס

על מנת לספק שירות מקיף ללקוחות מתחומי המסעדנות וההסעדה, החברה הקימה חברת בת לוגיסטית המתמחה באספקה אמינה, מהירה ותפורה לפי צרכי הלקוח של פירות וירקות על בסיס יומיומי, ומספקת כיום תוצרת למעל 200 בלקוחות מדי יום ביומו, מקרית שמונה ועד מרכז הארץ.

בעקבות משבר הקורונה והסגר שהוטל, הוספנו מערך משלוחים ישירות לבתים אשר מספק גם היום למאות לקוחות בעזרת אפליקצייה יעודית תחת המותג שוק ישיר, המשווק באיזור חיפה והמותג אפלישוק המשווק באיזור מרכז הארץ. הנ"ל ממשיך את מדיניות החברה והמשפחה של התאמה למציאות ולתקופה.

בנוסף אולי יעניין אותך