בדומה לתנועות אחרות באותן שנים, התנועה הסוציאליסטית למשל, לפחות בהיבט הפילוסופי, מיקמה את האדם במרכז העשייה לעומת תנועות קודמות באדריכלות, שנתנו ביטוי לסמלי השלטון והשליט על מנת לייצר סביבה פיסית מתאימה יותר תוך שילוב של מרקם אורבני חדש ירוק ומואר.

באורבך הלוי אנו משתדלים לאמץ קווים מנחים אלו בכל פרויקט, כאשר המשתמש, איכות הסביבה והתנאים הפיזיים עבור הפעילות בחלל, הינם אבני יסוד במרכז חווית המבנה. הרצון לחבר בין האדם לבין הסביבה ולספק סביבת עבודה, מגורים וחוויה בריאה ותקינה, הוא העיקרון המוביל אותנו לאורך כל תהליך התכנון, התוצאה הסופית המתקבלת בכל פרויקט, מביאה לידי ביטוי את האיזון בין המשתמש, הציבור, מבקרים השוהים בחלל, לבין הצרכים שלהם והסביבה בקונטקסט של אחריות אורבנית או סביבתית כוללת. לכן תהליך התכנון האדריכלי חייב להיות ממושך, מעמיק ופתוח כדי לאפשר איזון ותיקון תוך כדי תכנון על-מנת שלא רק לעמוד במטרות אלו, אלא גם בהיבטי תקציב ולוחות-זמנים במטרה לייצר מבנה המשרת את המשתמשים בו המייצג אסטטית את התקופה עצמה .

רבים מהפרויקטים שלנו מתמקדים במוסכים, מפעלים ומרכזים לוגיסטיים. גם בפרויקטים אלה אנו מאמצים גישה של האדם במרכז העשייה כהשראה מתנועת הבאוהאוס. כיום, כמעט מאה שנים לאחר שהוקמה התנועה, אנו מרגישים כמעין סגירת מעגל, בכך ששוב מוענק דגש מרכזי לאדם בעת תכנון וביצוע הפרויקט. אנו באים בגישה שאינה מטפלת אך ורק במעטפת, אלא משקיעים זמן רב בהבנת התהליך הפעילות בתוך החלל כדי לייצר סביבת עבודה אופטימאלית. כחלק מתהליך העבודה אנו בוחנים את הדרישות התכנוניות הנדרשות מהיבטים שונים- שטח, טופוגרפיה, אקלים, כיווני האוויר האור וכדומה. כל אלו מתחשבים ומשלבים תנאים  בשיקולי תכנון, הנובעים מסוג הפעילות והמשתמשים בחלל המבנה. פרמטרים אלה מובילים אותנו לאורך הפרויקט, והמידע שאותו אנו אוספים  בתחילת הדרך מקבל פנים, צורות ועיצובים שונים, היוצרים את הערך המוסף הטמון בכל פרויקט. במקביל, אנו פועלים בהתאם לתכניות הבינוי ולתקנות הנדרשות באותו שטח, בין אם בכל הקשור לחומרי הגלם ובין אם לגבהים מסוימים, דרישות מיוחדות ועוד. את כל המרכיבים האלה אנו יוצקים ישירות לתהליך התכנון ומציעים מספר חלופות וקונספטים עבור המבנה.

בנוסף, אנו מביאים אתנו לכל פרויקט ערך מוסף מבחינה עיצובית, תכנונית וחשיבתית הניזונים מהסביבה מהפרוגרמה, מהזמן והמקום. נראות  הפרויקט ועיצובו בסופו של דבר מייצרים תחושת של הזדהות עם מקום העבודה ומקור לגאווה בארגון. מטרתנו היא לייצר מענה "על-זמני" -  מבנה שיתאים לסביבתו ולשוהים בו, לאורך שנים, ויתכתב מבחינה עיצובית ותכנונית עם המבנים העתידיים.

 

דוגמאות לפרויקטים:

בפרויקט דלתא גליל ניתן לראות דוגמא לדגש הרב ששמנו ביצירת מרחב זורם, שוויוני, שקוף, יומיומי, מאחד ומסוגנן. הפרויקט מורכב ממרכז לוגיסטי וממטה משרדי החברה, המחוברים ביניהם  ע"י גשר. מטה המשרדים, הכולל משרדי אופן-ספייס, חדרי ישיבות, קפיטריה ואודיטוריום, הינו עגול ובעל חלל פנימי עשיר, כאשר כל המשרדים בו פונים למרכזו. לנוחות ולשהייה נעימה במרחב תורם האור הטבעי, אשר חודר דרך כיפת הזכוכית של האטריום המרשים. פתרונות הצללה מיוחדים הותאמו לחלונות המקיפים את הצורה הגלילית של המבנה, המזכירה גלילי חוטים, שנלקחו כהשראה מעולם הטקסטיל בו עוסקת חברת דלתא.

הפרויקט משתלב עם סביבתו בצורה מושלמת ומתמזג על רקע חורש טבעי בעזרת תכנון מתוחכם של שבילים, בריכות נוי ושטחים ירוקים.

פרויקט כנרת זמורה ביתן הינו מחסן ספרים גדול לצד משרדי מטה, הנמצאים בחזית המבנה. חלל הכניסה בגובה של 3 קומות, המהווה למעשה ספריית מדפים המציגה לראווה את ספרי ההוצאה לאור. כך נוצר אפקט עיצובי המזכיר חנות ספרים. לכל ספר עטיפה, צבע וציור משלו, משחק יפה של צורות וצבעים. הדבר בא לידי ביטוי גם בחלקו החיצוני של הבניין כאשר הקישוט היחיד בו נוצר באמצעות סינון אור דרך זכוכיות צבעוניות. אטריום עם קיר ירוק שחוצה את הבניין לגובה מכניס אוויר ונותן לעין מנוחה ויזואלית.

פרויקט תעבורה – המוסך הראשי של חברת תעבורה – חברת ההובלות הגדולה ביותר בארץ. החברה עברה מאתר מיושן שהיה בבעלותה במשך כ-60 שנים, למבנה חדש -  למוסך מרווח, מוצל, מלא באור יום, בזרימה של אוויר ובתחושה קלילה ונעימה יותר לעומת הסככות הקודמות שהתנאים בהם  היום חמים ומחניקים בתוך אזור העבודה. מחלקו החיצוני של המבנה ניתן לראות בארות אור ניצבים בצבע שקוף – חלונות המחדירים את אור היום לתוך עומק שטחי המוסך. על כל שתי עמדות, ישנם בארות שמסננים אור דרומי פנימה, כך שהעובדים אינם נזקקים לתאורה מלאכותית ונהנים מחלל נעים יותר. בנוסף, הכנסנו פתרונות מיוחדים, המזרימים אוויר לצורך אוורור טבעי של החלל הסגור על מנת לייצר זרימה ותנועה בתוך מרחב העבודה.  שני המרכיבים הללו הם אלה שיצרו יחד את האסתטיקה של הפרויקט מחד, וגם את המענה הנדרש למשתמשים במבנה מאידך. כאן ניתן לראות באופן ברור את תפיסתנו – לייצר מרחב עבודה דינמי, חי ומחובר לתנאי האקלים תוך ביטוי אסטטי מרשים הנצפה למרחוק מהסביבה.

האני מאמין שלנו

החומרים שאנחנו בוחרים, הצורות הגיאומטריות וכלל הפתרונות התכנוניים שאנו משלבים, חייבים, לפי תפיסתנו, להיות קשורים למקום – קרי לישראל, לאקלים וגם לזמן. יש לנו סגנון אדריכלי ועיצובי שאנחנו מאמינים בו ומתחברים אליו, אך יחד עם זאת אנו משתדלים בכל פרויקט ליצור יצירה אדריכלית שהיא על זמנית - לא עמוסה מדי, כזו שאיננה מעייפת את העין, ואסתטית בו זמנית.