רני צים מרכזי קניות בע"מ

יזום, הקמת וניהול מרכזים מסחריים

אייקון פרופיל

פרופיל החברה

שנת הקמה: 2009
תחום: יזום, הקמת וניהול מרכזים מסחריים
כתובת: ברקת 9, פתח תקווה
טלפון: 073-7962555
פקס: 03-6096000
דוא"ל: lital@zimcenters.co.il
אייקון הנהלה

מנהלים

  • רני צים, רני צים מרכזי קניות בע"מ

    רני צים

    מנכ"ל ומייסד

    רני צים מרכזי קניות בע"מ

  • יואב קפלן, רני צים מרכזי קניות בע"מ

    יואב קפלן

    שותף ומשנה למנכ"ל

    רני צים מרכזי קניות בע"מ

מנהלים בכירים

    יואב קפלן שותף, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל פיתוח עסקי
    בני חליף מנכ״ל חברת הניהול ומנהל שיווק ונכסים
    עודד דולינסקי סמנכ”ל כספים
אייקון אודות

אודות רני צים מרכזי קניות בע"מ

חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ נוסדה בשנת 2009 והיא פועלת בעיקר בתחום הייזום, הקמה וניהול מרכזים מסחריים,  רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. החברה מתעתדת לשים דגש בשנים הקרובות על פיתוח מואץ של פרויקטים משולבים של מסחר, בילוי ותעסקוה בפריפריה ובמרכזים שכונתיים, תוך התמחות מיוחדת במגזר הערבי בישראל.

בחודש מרץ 2018 החלה החברה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב והיא השלימה מאז הנפקת מניות לציבור בהיקף של כ-60 מיליון ₪ ברוטו. בעל השליטה בחברה הינו רני צים, המחזיק בכ75%- ממניותיה.

פריסה ארצית

החברה מחזיקה בבעלותה שישה מרכזיים מסחריים ביישובים: מעלות, בית שאן, נתיבות, ערד, ירכא ואום אל פחם בשטח כולל להשכרה של כ-85 אלף מ"ר. כמו כן, לאחרונה התקשרה החברה בהסכם לרכישת מרכז מסחרי בהקמה בגני תקווה, בשטח של כ-9,000 מ"ר להשכרה, שמועד הפעלתו צפוי בתחילת שנת 2021 וצפוי להניב דמי שכירות בהיקף של כ-15 מ' ש"ח ובעלות בקרקעות באגם מונפורט שבגליל ובשדרות.

בנוסף, החברה נמצאת בעיצומו של הקמת פרויקט מסחר ובילוי בכפר סבא שחלקו המסחרי משתרע על כ-15 אלף מ"ר ושטח המשרדים שלו מונה כ-37 אלף מ"ר. הפרויקט ממוקם במזרח העיר שבשרון, בסמוך לכביש 6 בין מחלף חורשים למחלף אייל ושטח מתחם ה-Outdoor שלו מונה כ100- דונמים הכוללים מתחם ספורט, תרבות, משרדים ולייף סטייל. פרויקט זה צפוי להניב הכנסות לחברה החל משנת 2022. יש לציין כי בכל המרכזים הקיימים של החברה, התפוסה עומדת על כ-95% בממוצע, נתון גבוה במיוחד בענף.

פעילות ענפה במגזר הערבי

מלבד הפרויקטים הפועלים בהצלחה באום אל פחם וירכא, מקדמת החברה תכנון והקמה של פרויקטים נוספים בהיקפים של כ-5,000--9,000 מ”ר לפרוייקט בישובים טירה, טמרה, טייבה, רהט ודליית אל כרמל ומקדמת פרויקטים נוספים במגזר.

הנהלת החברה 

רני צים, מנכ”ל ויו”ר הדירקטוריון – רני ייסד והנפיק את רשת המזון כמעט חינם ומכר את אחזקותיו בה  בשנת 2012 לפי שווי של 350 מיליון שקל. כמו כן רני הוא בעלי רשת הציוד המשרדי  Office Depot, דיוטי פרי, touch it.

יואב קפלן, שותף, משנה למנכ"ל וסמנכ”ל פיתוח עסקי של החברה והפעילות במגזר הערבי – ליואב למעלה מ-20 שנות ניסיון בייזום מסחרי ובין השאר הא יזם את פרויקט 'ביג פאשן אשדוד'. 

בני חליף, מנכ״ל חברת הניהול ומנהל שיווק ונכסים - לבני ניסיון של כ20- שנים בתפקידי ניהול בכירים בחברות נדל״ן וקמעונאות, הכוללים ניהול, הקמה והשבחה של קניונים ומרכזים מסחריים.
כמו כן, יואב ייסד את קבוצת הרקע המתמקדת היום בפרויקטים מניבים במגזר הערבי. 

עודד דולינסקי, סמנכ”ל כספים – עודד כיהן בעברו כחשב ומזכיר חברה בב.ס.ר אירופה בע”מ וכסמנכ”ל כספים בחברת איי.די.אן גלובל אקוויטי בע”מ.

אסטרטגיית הקבוצה

אסטרטגיית החברה מושתתת על מספר אדנים מרכזיים:
• התמקדות בתחום ההקמה וניהול של מרכזי מסחר, בילוי, שירותים והרחבת רשת למרכזים במגזר הערבי בפריפריה ובמתחמים שכונתיים.
• הגדלת הרווח התפעולי של הנכסים המניבים, ניצול זכויות מיטבי במרכזים קיימים וייזום על קרקעות בבעלות החברה, שמירה על שכר דירה כלכלי תוך התחשבות, בין היתר, בעומס דמי השכירות ודמי ניהול לפדיון בקרב הלקוחות.
• הרחבת פעילות החברה באמצעות פיתוח קרקעות, נכסים קיימים ורכישות, ביצוע יזמות כנגד השכרה מוקדמת לשוכרי עוגן או אינדיקציות חזקות לביקוש ולבסוף שמירה על רמת מינוף שמרנית לצד צמיחה בריאה.
החברה פועלת גם בתחום הפוטו-וולטאי וכן בוחנת תחומי פעילות נוספים במגזר הערבי, מגזר בו לחברה יתרונות יחסיים גבוהים אל מול המתחרים.

צמיחת הון עקבית לאורך השנים

במהלך השנים האחרונות רשמה החברה צמיחה מרשימה ועקבית בהונה העצמי וכך אם בשנת 2014 עמד הון זה על 132 מיליון ₪, הוא עלה בשנה שלאחר מכן ל-194 מיליון ש"ח ונכון לרבעון האחרון של שנת 2018 עמד הונה העצמי של החברה על 313 מיליון ₪ (ובכלל זה עליה של 58 מיליון ₪ כתוצאה מהנפקת המניות בבורסה).
גם מבחינת הרווח התפעולי המצרפי של החברה ניתן לראות את צמיחתה העקבית וכך אם בשנת 2016 עמד רווח זה על 30 מיליון ₪ ובשנת 2018 על 36 מיליון ₪ הרי שהחברה צופה כעת כי הרווח התפעולי המצרפי ינוע בסביבות 41 מיליון ₪, זאת על בסיס חוזים חתומים.

לקוחות החברה

על לקוחות החברה במרכזיה השונים בארץ נמנות חברות ישראליות, חברות גלובליות וכן גופים ציבוריים. בכלל זה ניתן למנות חברות ביגוד ואופנה, חברות הנעלה, חברות פארמה, חברות אלקטרוניקה וחשמל, חברות ספרים, קופות חולים, מוסדות פיננסיים, חברות תקשורת, רשתות שיווק, חברות מזון והאכלה, בתי קפה ומסעדות, חברות אופטיקה, ועוד ועוד. במרכזים אותם פתחה במגזר הערבי 80% מהשוכרים הן רשתות ארציות כאשר 20% מהשוכרים הם בעלי עסקים מקומיים.

 

בנוסף אולי יעניין אותך

  • שטיינמץ עמינח: "צמיחה? המפתח טמון בהטמעת FP&A"

    כל העסקים מחפשים לצמוח ולגדול, אולם רובם מסתפקים בבדיקת דוח המאזן השנתי, בשילוב של קצת אינטואיציה ואופטימיות. רו"ח מתן קינן ממשרד שטיינמץ עמינח לא רוצה שתפספסו את המהפכה הניהולית הבאה

    שטיינמץ עמינח: "צמיחה? המפתח טמון בהטמעת FP&A"

  • איך ישפיע המשבר העולמי על פרויקטים מסוג התחדשות עירונית? האם בכלל יש קשר?

    לרגל משבר הקורונה שפקד אותנו החלטנו לבחון האם זה עוצר או פוגע בתחום ההתחדשות העירונית נפגשנו לצורך כך נפגשנו עם עו"ד רוית סיני, המתמחה בייצוג דיירים בהתחדשות עירונית, מחברת 'המדריך לתמ"א 38 ופינוי בינוי'

    איך ישפיע המשבר העולמי על פרויקטים מסוג התחדשות עירונית? האם בכלל יש קשר?

  • "סגר הדור השלישי" – התעלמות מזכויות יסוד

    תקופת חרום נוכחית זאת מציפה את הפגיעה החמורה של החברה הישראלית במבוגרים המוגדרים – "הדור השלישי" תוך חשש לגילנות , בידודם מהחברה והתעלמות מזכות לבדיקה רפואית, זכות לראיית נכדים, ואף ללא דרך עריכת צוואות

    "סגר הדור השלישי" – התעלמות מזכויות יסוד

  • כל חברות הקנאביס קיבלו מתנה: מי מהן יהנו ממנה?

    חברות ישראליות שפעלו בזמן על מנת לדאוג לכך שיוכלו לייצא קנאביס לאירופה יהיו כאן המרוויחות הגדולות

    כל חברות הקנאביס קיבלו מתנה: מי מהן יהנו ממנה?